Gammal kärlek...

När jag spaade i helgen gjorde jag det med mina bästisar från studenttiden i Växjö. Det är något speciellt med vänner man känt länge,i en annan tid, bortom dagishämtningar, disktrasor och deklarationer. Då, för 10 barn sedan, när den ljusnande framtid var vår och internet inte var uppfunnet så fanns det inte mycket som bekymrade oss. Mer än vilken sal man skulle vara i på dagen, vad man skulle ha på sig på kvällen och var man ev hoppades få "sova" på natten.

Jag kan inte påstå att vardagen är särskilt problemfylld nu heller, bara annorlunda mot då. Men det bästa med gammal vänskap är, särskilt när man som vi inte ses så ofta, att man ser i varandra både den man var och den man blivit. Och man kan t o m göra varandra uppmärksamma på skillnaden som man själv inte är medveten om. Vissa saker har blivit bättre med åren andra sämre. Men när man känt varandra i 20 år spelar det inte så stor roll.

Jag och Produktchefen har bara känt på varandra i 15 år. Ganska exakt faktiskt. Det ver en kväll i april 1994 på Sivan´s i Växjö. Mer detaljer än så blir det inte, men vi funderar på att fira händelsen i alla fall. Fast vi vet inte hur. Helst skulle det vara en upplevelse, något vi aldrig gjort förut. Bara vi två, utan barn och hund. Samtidigt får det inte kosta för mycket. Så som det känns just nu så får det nog bli att vi går och handlar tillsammans på ICA i Vinslöv. Det har vi nog aldrig gjort förut.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Vän av ordning

En korv i lugn och ro, kanske?

2009-03-26 @ 19:07:43
Postat av: Agneta

V.a.o. Den rätten finns alltid på menyn när det är fest.

2009-03-27 @ 08:12:02
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Vän av vinkling

Funkar faktiskt lika bra som förrätt, varmrätt, efterrätt och nattamat.

2009-03-27 @ 14:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0