Tack för en underbar, vanlig dag!*

Idag har jag haft en riktigt bra dag på alla sätt.
Eftersom Produktchefen har lagat hålet i staketet så behövde jag inte cykla Storgatan fram i arla morgonstund iklädd nattkostym, utan kunde äta frukost med familjen i lugn och ro, medan hunden försökte hitta nya flyktvägar i händelse av tristess.

Därefter var det dags för alla, inklusive mig själv, att bege sig ut för att utforska världen utanför tegelvillan. Mitt mål för dagen var att besöka min forna arbetsplats och hälsa på mina f.d kollegor som jag inte träffat på 3 månader. Det var ett kärt återseende och väl använd tid.

Och så träffade jag en synnerligen trevlig och varmhjärtad person som jag känner sådan samhörighet med att man skulle kunna tro att vi hade samma riktnummer. Fast det har vi inte.

Idag skymtade jag även Storkatoden på mycket långt håll och kunde konstatera att inget avstånd är för långt när det gäller honom. Undrar vem han har samma riktnummer som. Idi Amin kanske, eller Påven?
Hur som helst så är han bara en parantes i mitt liv. Och en idiot.

Hemma i tegelvillan var det repövning med sönernas band hela eftermiddagen. Dagen för första uppträdandet närmar sig och då gäller det att vara samspelta. Nu kanske jag är partisk, men jag kan inte minnas att jag någonsin hört en sådan tolkning av "800 grader". Rent musikaliskt slår den blockflöjtskonserten i Vinslövs kyrka på julavslutningen med flera hästlängder.

Kvällen avslutades med en titt på "Familjen Annorlunda" där tio-barnspappan från Älvdalen ställer sig frågan: "Vad gör alla de som har 2 eller 3 barn som är så jobbigt?"
Ja, du Jörgen, inte barn i alla fall. Men en del gör ju allt för att komma i TV.

Till sist vill jag tacka alla ni som medverkat till att jag fick en bra dag i livet idag.

Kram
Agneta

*Titeln är lånad från en Agnetha-Fältskog-låt med samma namn. Spåret återfinns på LPn Elva kvinnor i ett hus från 1976.

 

Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Tja, han trodde ju att folk med 2-3 barn satt och kliade sig på pungen på kvällarna. Det vet ju inte vi något om här eftersom vi har fyra barn. Dessutom har jag ju ingen pung. Men jag har mycket annat.... oranga platåskor tex.

Snart är det LÖRDAG!

kram

2009-03-16 @ 23:09:57
Postat av: Yvonne

Och jag känner textförfattaren till Agneta Fältskogs låt och texterna på den skivan, han bor ett par kvarter bort!



Är du nu säker på att det inte finns någon chans att gräva sig under staketet, de små liven hittar alltid något sätt att ta sig ut.

2009-03-17 @ 06:52:53
Postat av: Ekelundskan

Jag är lite ledsen att jag inte kunnat bidra till din braiga dag. Det hade varit roligt...

Därför hoppas jag att det snart kommer flera, och att våra vägar då korsas. Kanske på ICA, kanske när vi är ute och letar efter våra fyrfota vänner...

Kram till dig iallafall - jag är glad att din dag varit god och att hålet är lagat!

2009-03-17 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0