Plötsligt händer det...

Nu har det gått 5 dagar och 20 timmar sedan jag bloggade senast. Ni kanske undrar vad som hänt sedan sist? Jo jag har gått och skaffat självförtroende. Hur skall jag nu kunna hantera det, tänker du nog. Svaret är med självgodhet, arrogans och överlägsenhet. Inte för att jag vill skryta, eller jo det vill jag förresten, men jag tycker nog att jag är lite för mer än andra. De som inte gjort det jag har gjort.

Men vad är det då jag gjort som är så fantastiskt? Jo, jag har lagat vårt trasiga internet, alldeles själv. Det är en alldeles fantastisk känsla när man gör något som man aldrig gjort förut och som man trott sig vara oförmögen att klara. Utan förberedelser, utan träning, utan paus så klarade jag det.
Nu tror jag faktiskt att jag skall åka tjej-vasan också. Utan förberedelser, utan träning, utan paus.
Fast om kill-vasan är längre kanske jag kör den istället.

Apropå Vasaloppet så undrar jag varför man kallar de tävlande för löpare och inte åkare. Man åker ju Vasaloppet, inte springer det, fast det heter förstås Vasa-loppet så det kanske är därför. Eller också är det för att skilja dem från dem som har lastbil. Fast det ser man ju, om någon åker Vasaloppet i lastbil istället för skidor.
Min "Växjö-syster" är gift med en åkare, men han har nog aldrig åkt Vasaloppet.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Nej det är rätt. Har inte åkt Vasa-loppet. Möjligtvis åkte han på en nit när han gifte sig med mig?!?!

Satt förresten i lärarrummet idag samtidigt som några kollegor planerade lektioner. En av dem förslog skrivlekar! Jag undrar om de kommer att hålla lika hög kvalitet som våra gjorde?!?

2009-03-04 @ 21:59:26
Postat av: Agneta

Nina:Han behöver nog ungefär samma uthållighet som en vasaloppsåkare, men om du ger honom lite blåbärssoppa när han passerat vissa kontroller så klarar det sig nog.

Beträffande skrivlekarna blir mitt svar:Det är omöjligt.

2009-03-05 @ 10:36:01
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0