Kreativum

I lördags var vi på Kreativum hela dagen och förlustade oss bland tekniska uppfinningar och fysiska lagar. Jag kan varmt rekommendera ett besök där då det har något för alla åldrar och smakriktningar. Men kanske passar det extra bra för dig som länge gått och funderat på hur stocken känner sig precis innan den hamnar i flisen. Man kan nämligen, via en simulator följa stockens väg genom sågverket, från stock till flis.

Fast min favorit var nog spegeln som gjorde en lång och smal, precis så som man inbillar sig att man ser ut när man har en bra dag. Eller den fyrkant av speglar man kunde krypa in i och då upptäcka en värld fylld av en själv. Men allra bäst gillade jag momentet där det gällde att tänka minst. Den som hade minst i huvudet vann. Som Robinson, fast man slipper att åka till Asien och kräla i träskmarken. Och det passar ju mig, för jag är ingen äventyrerska, utan en glosstjej.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Speja

Vad kul! Vi var också där då! Fast spegelincidenten jag skrev om hände för ett tag sedan. Så nu aktar jag mig för att skratta åt min egen och andras spegelbilder innan jag är riktigt säker.

2009-03-31 @ 11:10:13
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: H-et

Hej, kul att det blev av! Gissa vem i vår fam. som tänkte minst? Nej, jag tänker inte förudmjuka någon och avslöja det...

2009-03-31 @ 17:48:16
Postat av: Agneta

Speja:Då kanske vi träffades utan att veta om det? Coolt!

H-et;Tack för tipset, det var ju hos er vi fick idén. Jag har mina misstankar vem det kan vara, men säger inget. Men jag tror inte det var du.

2009-04-01 @ 23:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0