Köp och köp. En hör aldrig annat...*

Den här boken har fått mycket uppmärksamhet och författaren reser just nu runt i landet och berättar om sitt år med köpstopp.
När man tänker på vad det är hon gjort så låter det ju väldigt jobbigt och nästan ogenomförbart och det är det säkert också för de flesta av oss.
Men om man tänker efter så finns det en sak som måste vara ännu jobbigare och det skulle vara om man varje dag, under ett helt år var tvungen att handla för t ex minst 2000:-.
I början skulle det säkert vara hur kul som helst. Ett par nya jeans, lite fräcka skor till våren, snygga gardiner och en samlingsbox med Thorleifs skulle kanske lätt slinka ner i shoppingbagen under första veckan. Men se´n? Vad gör man då? Hur många samlingsboxar med Thorleifs behöver egentligen en frisk människa (inte en enda om man frågar mig) och hur många uppsättningar gardiner kan man ha i ett hem?

Ju mer jag tänker på det desto jobbigare känns det. På gränsen till outhärdligt faktiskt. Jag tror uppriktigt och helt utan ironi, att mycket av min livsglädje skulle försvinna om jag var tvungen att konsumera på detta vis. Det tror jag däremot inte att den skulle göra om jag hade köpstopp under ett år.

Eller vad tror du?

Kram
Agneta

'Citat hämtat från Anton Svensson, Katthult Lönneberga

Kommentarer
Postat av: Malena

Om du mot förmodan bestämmer dig för att genomföra "shoppa för 2000 kr om dagen" tanken och har svårt att fylla kvoten får du gärna köpa en ny mobil till mig. Maken har nämligen tvättat min i 60 grader med ungarnas overaller. SIM kortet klarade sig dock ( det säger sig väl nästan självt att det tål vatten?)

Men vissa viktiga telnummer tvättades bort, ditt tex så snälla, snälla, snälla.... skicka ett sms så att jag får in dig i adressboken igen. Längtar till lördag. Kram!

2009-03-17 @ 09:24:29
Postat av: Yvonne

Nu har jag äntligen gjort testet "Vilken svensk är du?"

Jag blev Ingmar Bergman - Det är svårt att vara människa men du är det med kreativ intelligens.



Shoppa nej gäsp!!!

2009-03-17 @ 09:50:09
Postat av: Ingvar

Det underlättar ju en hel del för Malena om och när det blir samma riktnr i Skåne om Andreas även i fortsättningen tvättar mobilen, då vet hon ju i alla fall nästan halva numret så då kan det ju inte vara så svårt att gissa resten

2009-03-17 @ 16:57:10
Postat av: Ingvar

....förresten stod det nåt i boken om man ändå fick lägga undan?

2009-03-17 @ 16:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0