Roligt

Dottern berättar ofta roliga historier för mig. Som den här gamla klassikern t ex: Det var två bagare och en smet eller den här: Det var två myror och en stack.
Själv är jag inte så förjust i sådana historier då de inte bygger på verkliga händelser. Jag menar hur troligt är det att två bagare samsas om en smet, de har väl samma effektivitetskrav som alla andra yrkesgrupper?
Och om det bara är två futtiga myror så bygger de väl knappast en hel stack, de skulle klara sig med några ynka barr och en matsked jord.

Nej jag föredrar historier som är baserade på en sann historia, som den här: Det var en hund och den smet.

Fast det är å andra sidan inget kul. Inte kul alls faktiskt.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

har hundrackarn varit ute och sprungit utan matte nu igen?

2009-03-20 @ 21:46:21
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0