Om facebook, semester och gräs

Så var den här midsommaren över också. Nu så här i efterhand kan jag berätta för mina kriminellt belastade läsare att familjen inte varit hemma, varken midsommarafton eller midsommardagen.
Det har på det hela taget varit en angenäm helg med god mat, dryck och vänner men utan slagsmål, trafikproblem och facebook.

Jag är ingen hängiven fantast av facebook men har ett konto som jag går in och kollar regelbundet.

Jag kan inte annat att förundras över vad som gör att vissa medelålders, normalbegåvade kontohavare att vid halvåtta-tiden på midsommaraftons kväll känner att de bara måste avbryta sitt midsommarfirande för att delge sina facebookvänner att de "precis har fått sill och nubbe. Nu väntar strax jordgubbar och grädde".
Så himla originellt är det inte att äta sill och jordgubbar på midsommarafton.

Men nu är som sagt midsommarhelgen över och en ny arbetsvecka har inletts. Det är inte klokt vad man vänjer sig vid att vara ledig. Jag har dessutom varit arbetsfri i fyra dagar nu eftersom jag vabbade i torsdags. Dottern hade symptom som signalerade misstänkt maginfluensa. Så jag såg framför mig att få ägna dagen åt att torka spyor, vilket jag också fick. Dock inte kommet från dottern, utan från hunden. Hon hade ätit gräs. Jag hoppas innerligt att dottern däremot för evigt undviker gräs i alla dess former för invärtes bruk.

Men det är skönt att ha ett jobb så att man kan längta sig galen efter semester. Och om mindre än två veckor är längtan över, för då springer jag ut på min första riktiga semester på 3 år. Rätt bra känsla faktiskt.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Lika hemskt är det väl med dem som inte kan lämna mobiltelefonen utan skall skicka sms mitt i middagen!



Började midsommarfirandet i änget och sen med mycket mat hemma i stugan. Har släkten från Blekinge här!

2009-06-23 @ 06:46:53
Postat av: Agneta

Yvonne:Så mysigt det lät. Alltid trevligt att ha släkten på besök.

2009-06-26 @ 11:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0