En alldeles vanlig dag, fast lite bättre

Nu är det ett tag sedan sist, men tro för den skull inte att mitt liv varit händelsefattigt de senaste dygnen. Nej då, här har det hänt saker vill jag lova. Bl a så åt jag mitt livs första Ben & Jerry igår och idag har jag varit i Kristianstad.

Där, någonstans på Lilla Torg, kom det fram en lång, trevlig ynglig till mig och sa: "Hej, jag heter Tony och kommer från Green Peace". Jag svarade "Och jag heter Agneta och skall med tåget".
Detta var inte helt sant. Jo, att jag heter Agneta, jag fann ingen anledning att ljuga om en sådan sak, men jag skulle inte med tåget, inte just då i alla fall. Men eftersom mitt samvete inte riktigt tålde en diskussion med Green Peace så drog jag till med det där med tåget eftersom det lät som ett miljövänligt alternativ.

Fast egentligen skulle jag träffa en väldigt trevlig person, trodde jag. Men det blev istället fem trevliga personer! Fatta att FEM stycken tagit sig till stan bara för min skull. Tack för det kära ni som dök upp, det värmde gott i hjärtat.

Lite pinsamt blev det dock när jag flera timmar senare mötte GreenPeacekillen på stationen i Kristianstad. Men han kände nog inte igen att det var jag som åkte med Sten Broman hem. Tåget hette så, och i morse åkte jag med Nils Holgersson. Det var en underbar resa.

Sedan sist har jag också haft lite kontakt med "Piratpojkarna". För att inte riskera att fastna i några sökmoter kommer de hädanefter att kallas "De allvarssamma". En benämning jag hoppas att de uppskattar. Det låter väl vuxet och bra? De har ju, enligt säkra källor, trots allt fyllt 18 år.

Kram
Agneta


Kram

Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0