Jobbtips

Jag har varit inne och kollat på ams.se idag och kollat jobb. Inte för egen del dock, för jag har ju precis fått ett jobb som jag trivs med och känner mig behövd och uppskattad på.
Nej, jag kollar för Lars Leijonborgs räkning. Han har ju hållit på med politik i hela sitt liv och säger att han vill hålla på med något helt annat. Och jag förstår honom, jag har länge tyckt att han skulle hålla på med något helt annat.
Så jag tänkte hjälpa honom lite på traven, för han kanske inte har det så lätt. För att få ett bra jobb underlättar det om man har många vänner, och det är jag inte så säker på att han har. Det blir lätt så när man är lite dum i huvudet.

Vad jag förstår så har han bra syn och och gått ut gymnasiet. Så nu har jag hittat ett jobb  åt honom som jag tror han klarar av.

Lycka till Lasse!

Kram
Agneta

 

Kommentarer
Postat av: Anette

Agneta - du är en mycket god medborgare. Att någon engagerar sig så för sina medmänniskor är väldigt tacksamt. Jag hade nämligen inte riktigt orkat ta hand om honoom. Jag är rädd att han snart skulle bli lite gnällig och tjurig när han inser att det inte är riktigt så lätt att få ett jobb som hans tidigare kollegor har inbillat honom. Men som en sista utväg ifall detta jobbet skulle gå hans näsa förbi får han väl gå någon kurs i hur man skriver ett CV - det är alltid nyttigt!

2009-06-11 @ 20:00:04
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns säkert någon statlig myndighet som förbarmar sig över honom.



/Ludde

luddelundell.blogg.se

2009-06-12 @ 09:29:18
Postat av: Yvonne

Du är för underbar, hur hittade du det jobbet just till honom? Det är ju en hönsgård i riksdagen så han måste ju ha meriter........

2009-06-15 @ 16:54:43
Postat av: Agneta

Anette, Ludde och Yvonne:Jag tror han är klippt och skuren för jobbet, för som politiker måste man även ha öga för de riktigt små detaljerna, precis som när man könsbestämmer dagsgamla kycklingar.

2009-06-15 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0