Die Mauer

Jag har åter testat mig på facebook. Den här gången gällde det att ta reda "Vilken låt symboliserar dig" och resultatet är Die Mauer ( Ebba grön)

"Du säger vad du tycker o tänker!Rebell med intresse av vad som händer i samhället. Du bryr dig inte ett dugg om vad andra tycker om dig!"

OK, jag har nog dessvärre en tendens att säga vad jag tycker, även när det är totalt onödigt, eller rent av obegåvat att göra det. Men "rebell"? Nej, det känns jag inte vid. Jag som inte ens gjort någon tonårsrevolt, det behövdes inte med två äldre syskon som redan testat gränser. Intresse av vad som händer i samhället kan stämma, så länge det händer i Vinslövs samhälle, vill säga.
Och att jag inte skulle bry mig ett dugg om vad andra tycker om mig... Hm. Bryr mig gör jag nog, men jag kan inte gärna göra något åt det. Folk tycker vad dem tycker i alla fall.

Och Die Mauer är ju en bra låt. I år lär det dessutom vara 20 år sedan Berlinmuren föll. Var inte det förrförra året? 

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0