Skor, skor, skor

Hela vår lilla hall är alldeles överbelarmad med skor. Och de allra flesta är mina. För jag inbillar mig inför varje sommar att jag inte har några skor som passar för denna årstid och köper därför nya för att råda bot på bristtillståndet.

Det är ljusa sandaler, mörka sandaler, sandaler med klack och sandaler utan klack. Tygskor med snören och utan snören. Det är slip in som bärs ut och Foppatofflor med eller utan hundbett. Och så gympaskor i alla färger och modeller, såsom t ex street-modellen som tydligen lämpar sig bäst när man går på gatan.

Däremot finns här inte så många finskor. Fyra i garderoben och en i huset mitt emot.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Samma fenomen brukar inträffa i vår hall och maken utbrister alltsom oftast "VET du hur många par skor du har framme nu igen?" han är något irriterad i rösten när han säger så eftersom det är lite av hans uppgift att städa av i hallen.

Jag brukar svar "ungefär 7 för många...."

Han blir av någon underlig anledning inte mindre irriterad i rösten efter mitt helt ärliga svar...

2009-06-12 @ 15:44:35
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0