Midsommargrodor

Midsommarafton. Igen.
Det var ju bara några veckor sedan sist känns det som. Men det gör i och för sig ingenting eftersom det är en så pass trevlig, om än lite överskattad, högtid.

Men jag har gjort mig lagom midsommarsnygg med klänning, ögonskugga och hårspray. Och lite, lite, färg på läpparna. Fast festen börjar inte förrän om tre timmar, men man vill ju vara ute i god tid.

Vi skall fira med ca 20 st trevliga människor i bekantskapskretsen och i år tänkte vi äta sill, potatis och jordgubbar. Och kanske dricka snaps.
Men däremot tror jag inte vi skall sjunga "Små grodorna" för jag tycker att den har så fjantig text.  För det första så är det väldigt sällan man ser en groda nuförtiden. Och för det andra, om man skulle få syn på en, inte sjutton tycker jag att att de ser så lustiga ut att jag börjar skratta o acka kaka ka bara för att de inte har några öron eller svansar. I så fall är guldfiskar, nycklepigor och bofinkar lustiga av samma skäl. Och dem är det minsann ingen som skrattar åt. Eller skriver sånger om.

Hur som helst så hoppas jag att ni får uppleva den bästa midsommaren någonsin, så ses vi här igen någon gång nästa vecka.

Midsommarkramar från
Agneta


Kommentarer
Postat av: kotten christel

Men det är ju självklart att man måste hoppa på grodorna;O)

2009-06-22 @ 16:15:16
URL: http://kottenliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0