Ingen dum idé!

På söndag börjar Almedalsveckan i Visby. Över 500 företag och frivilligorganisationer deltar i år och det är rekord som vanligt.
Jag undrar om nätverket "Bara bröst" kommer att närvara, men om de gör det så lär de vara lätta att känna igen på sina, eller rättare sagt bristen på, kläder.
Fast de tycker kanske inte att de har mer att lobba för när de fått igenom att man får bada topless i badhus. Hur orkar man engagera sig i en sådan sak? Jag bara frågar.

Jag läste en ganska rolig insändare i Metro i morse i ämnet. Det var en kvinna som tyckte att det är så tråkigt med feminister som ser det enda målet för jämlikhet är att vi kvinnor skall bli mer som männen, i stället för att sträva efter att de blir mer som oss. Hennes förslag var att, eftersom hon inte tyckte att männes bröstvårtor var särskilt vackra, istället tvinga männen bära top i badhuset.

Tåls att tänka på.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: H-et

Eller varför inte baddräkt med volang till alla!

2009-06-26 @ 16:53:40
Postat av: Yvonne

Eller varför inte DBV-baddräkter i ylle till alla!

2009-06-26 @ 17:18:42
Postat av: H-et

Ursäkta min okunskap men vad är en DBV-baddräkt Yvonne?

2009-06-27 @ 09:25:41
Postat av: Yvonne

Hej H-et! Sällskapet De badande vännerna har en gammaldag röd baddräkt i ylle med ben. Det är bara män som får vara med i sällskapet. De finns i Visby.



2009-06-27 @ 11:57:53
Postat av: Yvonne

H-et. Det skall vara gammaldags - ett s föll bort i värmen.

2009-06-27 @ 16:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0