Om väder och kändisar

Vilket skitväder vi kom hem till! Vi som hade så bra väder i Stockholm. Fast vi ville ändå hem till vår nya instrumetpanel. Den är så fin. Förädiskt likt den förra, men ändå (nästan) helt ny.

På Gotland varnas det också för oväder. Kraftig åska och mycket regn. Det innebär en blöt avslutning på en blöt vecka. Riktigt så betedde vi oss inte i Stockholm. Men jag märkte inte av att det skulle vara någon Vinslövsvecka där, även om jag vet att det fanns fler från Vinslöv på plats under veckan. Jag tror snarare att det var finska veckan där för hela hotellet kryllade av finnar. Men ingen som man ville klämma på. Och så bodde simlandslaget där. Men den enda jag kände igen var Theres Alshammar. Maken som anser sig vara lite förståsigpåare i ämnet deklarerade att hon var "mycket snyggare i verkligheten". Något som jag inte uppmärksammade. Men han klämde inte på henne heller.

Annars var det inte så kändistätt i Stockholm även om sonen tyckte sig se såväl Gösta Ekman som Sylvester Stallone. Fast han såg Janet i "Made in Sweden" och lyckades få ett foto med mobilen när hon kom ut från Pressbyrån. Vi är inte helt säkra på att det var hon, men vi tror det. Bilden ger oss heller ingen vägledning. Det kan mycket väl vara hon, men det skulle också kunna vara Göran Persson. Eller Kikki Danielsson. Eller Sylvester Stallone, eller faktiskt precis vem som helst. Men det spelar mindre roll för barnen VET att det är Janet på bilden, och man får nog erkänna att de är familjens experter i ämnet.

Idag måste jag ägna mig åt att fundera över vad ord som livsbejakande, hoppingivande och glädjespridare står för. Om jag kan komma på en bra förklaring kan det ge utdelning. Om än aldrig så lite.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ingvar

...och mina döttrar åt hamburgare med Let´s dance-Magnus Samuelsson på Sibylla igår, så atte......

2009-07-19 @ 09:14:54
Postat av: Anette

Vi såg inte en enda kändis! Men jag är inte förvånad - jag är övertygad om att de var på Gotland allehopans...

2009-07-19 @ 12:10:12
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anette

livsbejakande, hoppingivande och glädjespridare = en väldigt bra beskrivning på dig tycker jag!

2009-07-20 @ 19:40:25
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0