Spotify

Den omtänksamme systersonen har ordnat så att familjen sedan en tid tillbaka har tillgång till Spotify, vilket berikat vårt liv enormt.
T ex så har vi lyssnat på musik som vi inte lyssnat på på evigheter och förhoppningsvis inte kommer att lyssna på på bra länge nu. Eller vad sägs om "Return to Sender" med Eilert Pilarm eller "Åsa Bodén" med Byfånarna? Inget man hör på RixFM precis.

Så nu håller jag på och göra mig en alldeles egen spellista utan vare sig Eilert Pilarm eller Byfånarna men kanske med någon Dan Hylander. I så fall får det bli "I hemlighet" eftersom jag tilltalas av texten i den. Vet inte riktigt varför men kanske, eller troligtvis för kärleksbudskapet i den. Att även tilltufsade människor på livets skuggsida förtjänar lite romantik och kärlek ibland.

Men annars är det inte så att jag drar någon gräns vid att bara personer som uppträtt i Vinslöv får vara med på min spellista. Nej då. Även artister som ännu inte varit i Vinslöv platsar på min lista. Som Springsteen, Thåström, Winnerbäck, Tina Turner och så Ainbusk och LeMarc förstås. Däremot drar jag en tydlig gräns vid trallande fjantar i sjömanskostym varför inte Håkan Hellström får vara med. Inte heller personer med ridhjälm platsar på min lista. Som Alexander Bard. Eller Malin Bayard. Fast Alexander Bard var i trakterna i maj då han besökte EuropaForum. Men det var i Hässleholm och Hässleholm är inte Vinslöv. För blott Vinslöv en egen dokumentärfilm har...

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0