Minnenas television

Nu har jag haft semester i fyra dagar från arbetet och ni kanske tror att jag tagit semester från bloggandet också. Och det stämmer delvis, för jag har nästan inte varit uppkopplad alls på sistone. Men jag har inte tittat på tv särskilit mycket heller, även om jag gärna hade gjort det under åskiga kvällar när man inte kunnat vara ute och spela badminton.

Men det finns verkligen inte mycket att titta på i sommar. Inte mycket alls om man visat sig vara allergisk mot t ex Lotta på Liseberg och tröttnat på minnesprogram om Michael Jackson.

Annat var det förra sommaren, då kunde man åtminstone se fram emot Berlinerpopplarna. För att inte tala om sommaren 1980 då man visade Mot alla vindar hela sommaren. Den var så bra, och spännande, och sorglig, och romantisk. Precis som man upplevde livet just då, den sommaren, när man skulle fylla 14 år. Undrar om den skulle tåla en reprisering? Om den skulle vara lika bra nästan 30 år senare, eller om jag skulle uppleva den som naiv? Lika naiv som jag var då, 1980?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0