Hemska tanke

Det slog mig precis en sak när jag skrev förra inlägget. Måtte det inte vara så att jag, för att jag är döpt efter en gris, är predestinerad för svininfluensa!

Men som tur är så har jag förmodligen fler vänner på facebook än IRL och lever större delen av mitt sociala liv på nätet, vilket bör minimera risken för att bli smittad. Dessutom har jag nästan aldrig några kontanter vilket gör att jag betalar med kort (som det ibland finns pengar på) som jag drar i apparaten och ingen annan rör. På så vis slipper jag hantera en massa infekterade pengar. Visst kan man tvätta pengar, men det är ju olaglit och är därför inte att rekommendera. Däremot rekommenderar staten att alla organisationer som inte redan gjort det, att omedelbart upprätta en pandemiplan. Själv håller jag också på att planera för ett sådant scenario. Bl a så tänkte jag inhandla nödproviant i fall familjens inköpsansvarige (d v s jag) skulle insjukna. Men vad äter man om man drabbats av svininfluensa? Potatisskal?

Ibland hände det att grisarna där hemma bet ihjäl möss eller råttor som letat sig in i stian. Ibland rörde det sig om rätt så stora råttor som överlevt flera års doseringar av råttgift och var därför lite slöa och höga. Men det påverkade inte suggorna nämnvärt eftersom de har en ganska hög BMI.

Så får man kanske ladda ner köpa lite filmer att ha i beredskap och gå en snabbkurs i konflikthantering i fall fem (varav tre av manligt kön) skall vara hemma och sjuka och gnälliga samtidigt.

Och om hunden rymmer så får vi hoppas att grannarna är friska och kan leverera henne till dörren. De vet ju var hon bor!

Kram
Gullspira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0