Vilken fråga!

På Norra Skånes hemsida ställer man idag följande webfråga:

Dagens fråga
Ja, verkligen
Sådär
Nej, gillade inte ettan
Vet inte vad det är
Om dagens fråga

Var det inte en ovanligt korkad fråga, med ovanligt korkade svarsalternativ?

Men tydligen så hade det blivit en förväxling på svarsalternativen. De tillhör morgondagens fråga som vänder sig till kommunens 8-åringar som får frågan: Skall det bli kul att börja tvåan?

Rätt alternativ till dagens fråga skall istället vara:
Ja, verkligen
Kan knappt bärga mig
Men hördu du, bajsar björnarna i skogen?

Dessvärre meddelade samma tidning idag att filmpremiären är uppskjuten till längre fram i vår. Men den som väntar på något gott...

kram
Agneta
P.S: Jag var tydligen inte den enda som lyssnade på P4 Extra igår! Tack Lotta Bromé. Du förtjänar verkligen titeln som Sveriges bästa radiopratare! D.S

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Håller på och allmänbildar mig. Har aldrig sett "Plötsligt i Vinslöv". Hittade en del klipp på Youtube. De verkar vara textade till svenska, går det att få dem textade till gutamål?

Hälsningar

Yvonne

2009-01-29 @ 18:31:45
Postat av: Yvonne

Är nu väldigt allmänbildad på Vinslöv efter klippen från Youtube. Visst vill jag se en fortsättning på filmen. Behövdes ingen textning, man är väl född i Blekinge! Vinslöv har jag passerat många gånger men aldrig stannat till i.

Hälsningar från ön

Yvonne

2009-01-30 @ 09:36:12
Postat av: Agneta

Yvonne:Vinslövs är sannerligen inget man passerar. Vinslöv är målet.

2009-01-30 @ 17:14:04
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Förlåt Agneta men mitt mål var inte Vinslöv utan Mörrum eller Karlshamn.

Trevlig helg!

Yvonne

2009-01-30 @ 17:35:24
Postat av: André

Jag har skrivit ett större reportage om Plötsligt i Vinslöv i nya numret av FLM. Kanske ngt för er.



http://andrejohansson.blogspot.com/2009/01/det-stora-vinslv-repet-i-flm.html

Postat av: Agneta

Yvonne:Nästa gång kanske du har fler mål med resan än själva slutmålet? T ex att få sitta på bänken utanför Perssons taverna och räkna armar på förbipasserande?

André:Absolut. Jag har läst om det på "Dopingkontroll" men jag skall kolla länken också.

2009-02-02 @ 09:56:30
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0