Vilken bonus

För ett tag sedan fick vi rabattkuponger från vår lokale ICA-handlare på varor vi handlar ofta. Tydligen handlar vi bl a grillolja och kanel ofta. Han menar nog bara väl, Ingemar, men om han betraktar våra inköp av ovanstående produkter som högfrekventa så kan det inte gå bra för affärerna. Produkter som vi däremot handlar väldigt ofta, typ "fleire gånggar varje dag" är mjölk, italienskt lantbröd och kaffe, men det var det inga kuponger på.

Men jag förstår kassörskorna, jag har ju själv jobbat i branschen, och jag vet hur svårt att hålla reda på vad alla köper. Det är hedervärt bara att de försöker. Visst hände det ibland att vi sinsemellan beskrev kunderna som "hon som alltid handlar kattsand i lösvikt" eller "han med tändvätskan". Diskretion var däremot en hedersak, man kommenterade ALDRIG en kunds inköp inför kunden.
Och så hade vi "Tekniskt Magasin"som fick sitt (hemliga) smeknamn pga sin tandstatus. Det var alltså ren och skär lyteskomik.

Men idag har jag mest handlat frukt och grönt till min juicepress. Jag pressar stora mängder juice. Och all denna juice kommer ju ut den naturliga vägen så småningom och det är ju inget konstigt med det. Men om det råkar vara så att man glömt bort att dagens juice-meny bestod av rödbetor kan det dock bli en chock. Men det var INTE därför jag var på vårdcentralen idag, utan det var för att sonen fått halsfluss. Och det var heller inte jag som luktade svinstall. Det är över 25 år sedan sista grisen slaktades på gården därhemma, så det kan inte vara jag. De kläderna är ju alldeles för små till mig nu.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Chrille

Som handlarkollega till Ingemar så får jag försöka försvara honom lite... Det är inte så jädra lätt att komma ihåg vad alla handlar! Ibland blir det fel när man sitter på kvällarna och skall fundera ut personliga erbjudanden till sina 8000 trogna ica-kortskunder. Jag har bl a skickat ut erbjudande på: kanelbullar till glutenallergiker, shampoo till flintskalliga, hamburgare till militanta veganer, mjölkpulver till laktosintoleranta, pocketböcker till dyslektier, griskött till muslimer. Ibland tar fantasin bara slut när man sitter där och då är det lätt att det blir fel ;-)

Ingemar var kanske lite på "kanelen" när han knåpade ihop just ditt erbjudande???

SvågerRåger

2009-01-14 @ 17:04:07
Postat av: Agneta

SvågerRåger:Om jag inte minns helt fel har du väl levererat en hel bricka cider till kraftigt överviktiga också.

2009-01-14 @ 21:16:37
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Chrille

Inte bara EN bricka käre vän...

VARJE månad köper detta par 47 st 1,5 liters läskeblask, 16 liter flytande margarin, 32 burkar fruktcocktail, 12 liter ättikssprit(för hudvård), 140 liter kattsand samt lite andra nyttigheter...

2009-01-14 @ 21:30:20
Postat av: Agneta

Svåger:Jag antar att du har hand om handelsfrågorna i det bruna partiet och överlåter folkhälsofrågorna åt någon annan?

2009-01-15 @ 13:11:48
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0