Teknikinvasion i tegelvillan

I samband med julafton utökades andelen teknisk apparatur betydligt i det Henrikssonska hemmet. Bland annat så fick jag en juicepress som jag pressar ner det mesta i, eftersom det enligt reklamen går att göra juice på nästan allt. Dock inte tamkatter. Jag antar att hårstråna täppar igen motormunstycket. (Förlåt Grönböna)

Och av våra barn fick vi en samlingsbox med N-P Möller, första säsongen (från 1972). Det var i och för sig inte något tekniskt, men ändå väldigt roligt, särskilt som vi inte ens visste att det fanns. Så gissa om vi blev överraskade.

Och så har vi blivit med trådlöst bredband också. Maken installerade det i förra veckan, efter det att den han är gift med tjatat   kärleksullt upplyst honom om att det är en bra för hans hälsa om han fixar ett sådant NU!
Det trådlösa nätverket i kombination med att vi fördubblat antalet datorer i hushållet gör att vi fått helt nya umgängesformer i familjen. T ex så satt sönerna i går i varsin soffa, med varsin dator och tjattade. Med varandra.
Det är bra att man kan räcka ut tungan till varandra via webkameran, skicka elektronikska elakheter och ändå inte vara längre bort än att man kan ge varandra en rejäl lusing om det behövs. Hellre trådlös än rådlös.

Dessutom har jag skaffat mig en alldeles ny mobil, en som ingen annan ringt med före mig. Det känns hisnande. Och så kan man både sända och ta emot mms med den. Men T9-funktionen har vissa brister. T ex fick jag själv lägga in ord som "silvertights" och "Modoröv" i ordlistan. Men nu finns de där, flitigt användna i min kommunikation med omvärlden.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

det där med att sitta med varsin bärbar dator och chatta kan bli såååååå fel.

Följande utspelade sig för några år sedan och är närapå preskiberat nu.

Hur som helst, jag sitter på ovanvåningen och maken där nere, jag chattar med en kompis till sonen,

maken plingar på mig och frågar om jag vill ha kaffe, jag svarar med att " ska vi ha lite kinky chattsex" och i samma millisekund som jag klickar på skicka så ser jag till min fasa att jag skickat till fel "fönster"....sonens kompis får det :/

Ja herreminje vad jag kände mig dum och gissa om jag rodnade när kompisen i fråga kom på besök.....

Så kan det gå när inte haspen är på

2009-01-09 @ 22:43:57
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Chrille

I och med att du köpt mobilen snorbilligt på ica så har T9 vissa begränsningar... Viktiga ord som t.ex. köttfärsskandalen har prioriterats och tagit upp det mesta av telefonens internminne. Men silvertights borde ju ha varit med... det har väl varje välsorterad ica-affär??

SvågerRåger

2009-01-10 @ 11:06:03
Postat av: Petra

Lova att lämna de(mobilen) hemma när du ska på fest!!

Hh, he, he...

Kram

2009-01-10 @ 22:09:38
URL: http://jalkling.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette:Nog för att jag visste att du gillade yngre män, men......

Chrille:Den dagen ICA börjar sälja silvertights förlåtar vi er alla köttfärsskandaler era modorövar.

Petra:Jag måste nog ta med mobilen i alla fall om jag måste ringa efter en taxi. För jag kan väl knappast räkna med att få åka med er?

2009-01-10 @ 22:42:31
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Och jag som trodde jag var cool som gav maken Albert & Herberts samlingsbox. Jag erkännner mig besegrad, N P Möller vinner kultkriget.

Vad gäller teknik så har jag i jul förgäves försökt installera programvaran för min mp3 i datorn. Mp3:n som jag fick i julklapp 2007...

2009-01-13 @ 17:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0