Pom pom pom

"Pom pom pom oh oh oooooo
na na na shobidooa
oooooooo na na na ou Pompeji"

Idag har jag varit på Pompeji-utställning i Hässleholm. Det var sista chansen
att gå på denna världsutställning som varit på besök i ca 4 månader i
Hässleholms kulturhus. Kompisen A hade via sitt jobb, som är
huvudsponsorer, fått två fribiljetter varav jag fick den ena. Det tackar man
liksom inte nej till.

Utanför entrén blev vi fotograferade och intervjuade av Norra Skåne. Det är
typiskt, när man för en gångs skull blir fotograferad för vidare spridning så
kan man ge sig på att det sker dagen innan man skall gå till frissan. Vem
ser klok ut dagen före ett frisörsbesök? Inte jag i alla fall.
Det var min stand-up-kollega "Obon" som intervjuade, så jag kanske skall
maila honom och be honom stoppa pressarna och vänta med
publiceringen tills jag inkommit med nytt foto, eller ett gammalt, typ
studentfotot.

På väg ut från utställningen mötte vi kulturnämndens ordförande,
komma halvspringande uppför kulturhusets trappa. Kanske
hade det slagit honom att det var sista dagen och att han faktiskt
ännu inte varit där. Han är inte lika uppkäftig som sin företrädare
men så har han heller inte varit med i världens bästa dokumentärfilm.

Och så fick vi reda på hur skåningarna var klädda 79 e.Kr. Det har
Tafitus berättat. Man kan säga att han var romarrikets motsvarighet till
Blondin-Bella, med den enda skillnaden att han berättade om hur man
var klädd och hon om hur man skall vara klädd. Olika tempus bara,
annars same, same...
Däremot finns det inget som tyder på att Tafitus delagit i Romarikets
upplaga av Let´s dance.

Dessutom fick vi tips om att man kan gå in på riksantikvarieämbetets
hemsida för att upptäcka fornlämningar i sin närmiljö. Fårö är med på
listan. Det innebär att ingen uppdatering av hemsidan gjorts
sedan Ingmar Bergman dog.

Kram
Agneta













Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Tror du jag har sett utställningen!?!.... Nehe, kan de inte ha några visningar till för oss som alltid kommer försent?!?

Fast det klart jag har ju varit i Pompeji och sett en jättesnopp så det tror jag räcker. Jag har inte smält det ännu.

2009-01-18 @ 21:25:48
Postat av: Ann-Sofie

Hej!



Kanontips med julkorten till nästa år, det ska jag nog göra till nästa jul. Kan ju börja redan nu?

2009-01-19 @ 07:53:07
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Hönsakadorran

Ja, nog såg jag dig i dagens NSK. Visst ser du klok ut på fotot, men jag tror att du ser klokare ut nu när du varit hos frisören. Kan du inte kontakta Obon för ett nytt foto idag, så jag får se dig i morgondagens tidning.

Kram

2009-01-19 @ 15:55:25
URL: http://honsakadorran.blogspot.com
Postat av: GreenHeart

Tydligen funkar inte mina inlägg men annars skulle jag skrivit att jag minsann inte väntar till sista minuten (som folket i Pompeji m fl).

Jag och familjen besökte Storstan i fredags och då var det minsann inte ens kö till utställningen. Däremot tog det mer än en kvart att ta sig runt vilket var på tok för lång tid för sönerna som tyckte att Pompeji stod sig slätt mot Kalmar Museum och skeppet Kronan.

Där tillbringade vi 5 timmar i somras!



Nämnde jag att jag har sjungit i Pompeji i min ungdom?



Kram

2009-01-19 @ 17:16:48
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Nina:Stackars dig som måste åka till Pompeji för att få se något sådant.

Ann-Sofie:Ett tips när du skall göra julkort är att samma färgbad räcker till ca 4 tryckningar innan du måste ta ny färg på stämpeln.

Hönsakadorran:Tack så mycket. Men å andra sidan ser du väldigt fin ut och har jättefräck frisyr på fotot på Mjölgumpas blogg idag. Och det kortet var väl också taget igår?

GreenHeart:Jag har annars för mig att sista minuten och sen ankomst brukar vara din grej.

2009-01-19 @ 20:57:05
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0