Oskarpt

Det första jag gör när jag stiger upp på morgonen är att ta på mig glasögonen, det blir så svårt att orientera sig i hemmet annars.
I går var inget undantag.
När jag satt mig vid frukostbordet  så upptäckte jag att jag inte kunde se vad det stod för "bäst-före-datum" på mellanmjölken. Då blev jag väldigt rädd. Jag ville dock inte oroa familjen utan låtsades att allt var som vanligt.
När jag sedan inte heller kunde läsa tidningen blev jag fullkomligt skräckslagen och tänkte att jag drabbats av en akut, galopperande variant av grå starr!

När familjen gått och jag skulle sminka mig och tog av glasögonen insåg jag misstaget. Jag hade inte blivit synskadad, jag hade i mörkret tagit makens läsglasögon.

Du kanske tycker det är konstigt att jag inte märkte något, men är det inte ännu konstigare att inte HAN märkte något? Är det så illa att han inte tittar på mig längre, att han därför inte märker att jag börjat använda herrglasögon?
I så fall är det väldigt trist, för om han ändå inte tittar på mig längre hade jag inte behövt lägga bud på Laila Bagges klänning på Blocket.

kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0