NEEEEEEEEEJ!

Läste i Metro (tror jag det var) att "Bodyn" är tillbaka. Den beskrivs som "praktisk och tidlös".

Ja, om man är spädbarn ja. Men för oss som fått tänder, lärt oss gå och tvingas klara våra toalettbestyr själva är den snarare  opraktisk och hopplös.

Varför är det algblomning i Östersjön? Jo, för att alltför många kissat i den.
Och varför har man gjort det? Jo, för att baddäkten till sin konstruktion är så komplcerad att det är svårt att kombinera med toalettbesök. Så varför i hela friden kopierar man den och gör till ett vardagsplagg som man dessutom skall ha byxor utanpå? Det gör det inte precis lättare.

Jag vet, man behöver inte följa modet. Men jag vill ju så gärna.

Helt plötsligt börjar jag förstå Laila Bagge när hon valde bikiniklänningen. Mer praktiskt plagg än så går nog inte att ha. Och genast får man förståelse för gubbarna männen också, de vill så klart ha kvinnor som tänker praktiskt och är lösningsfokuserade.


Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

otroligt opraktiskt att ha på sig. Håller med. Det gick väl hyfsat när man skulle gå ut på fest men sen, några timmar och några öl senare utspelade sig ju en del intressanta sätt när ett gäng mindre nyktra (ja inte jag då alltså, jag bara observerade!) tjejer skulle försöka skynda sig att knäppa den igen, på en alltför liten toalett med många i kö..... Jag tycker att man brukar säga att lär sig av historien....tydligen inte.

2009-01-27 @ 20:02:23
Postat av: Malena

Jag som så smått börjat sörja att yngsta dottern snart är för stor för detta plagg, men då kan jag ju börja själv istället! Undrar om småfolk gör bodys i mammastorlek?

2009-01-28 @ 09:27:14
Postat av: Malena

Oooooooooh, flashback! Minns kombinationen body - studentoverall! Inte lyckat!

2009-01-28 @ 09:28:46
Postat av: Agneta

Nina:Ja det andas 90-tal. Det var väl då dina kompisar var som mest onyktra?

Malena:Det finns ingenting som tyder på att man MÅSTE kombinera bodyn med en studentoverallen den här gången. Allt går inte igen tack och lov. Det är bara i filmer av Ingemar Bergman.

2009-01-28 @ 20:11:04
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0