Köptips

Jag har numera regelbunden åtkomst åt tidningen "Land" och dess systertidning "Land Lantbruk". Den fanns i hemmet under hela min uppväxt  och likaså under makens. Vi är således överens om att inget hem är fulländat utan dessa tidningar, och nu är alltså även vårt hem komplett.

I de tidningar jag vanligtvis läser, typ "Amelia" och "MåBra", så testar man t ex hudkrämer, stegräknare och plattänger. Det gör man inte i "Land." I det senaste numret (04/09) så testas motorsågar. Jag tror inte att jag kommer att köpa någon motorsåg nu i vår, men om jag skulle så hade det nog fått bli en Jonsered CS 2234S. Det är en robust såg med lättstartsfunktion och verktygslös kedjespånning. Den får 4 tallriksharvar av 5 möjliga. Så går du i motorsågstankar så är det bara att slå till. Det skall vara en Jonsered i år.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Vill du förklara ordet kedjespånning för en novis i motorsågskretsar?

För övrigt framkallar tidningen Land exotiska (jo, det ska stå EXotiska) minnen av höfyllda logar och gödseldoft på det glada 80-talet. Det var tider det!

2009-01-21 @ 22:43:15
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Och till den kan man rekommendera Huskvarnahängslen i orange!

Sånna har både din o min...

Kram

Petra

2009-01-23 @ 19:21:01
URL: http://jalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0