Det är mycket nu...

Oj vilken dag, vilken helg, vilken vecka.

För en vecka sedan titulerades jag för första gången "stå-upp-komiker" i lokalpressen, vilket rönt en viss uppmärksamhet.

I helgen var jag på Stand-up-gala i Malmö och kollade på bl a Thomas Järvheden, Thomas Petersson, Anna-Lena Brundin, Soran Ismail, Jesper Rönndahl, Anders (utan Måns) och så Biggan, Elin, Mats, Mackan, Kringlan och många många fler. Tack världens bästa Elin och Mats för att ni fixade så att vi fick biljetter trots tågstrul. Och tack för en kanonkul dag!

Och i dag pratade jag bloggande i Radio Kristianstad. Jag omnämndes som bloggexpert vilket jag absolut inte är, ty jag är fostrad inom folkbildningen och vi hyllar amatörismen. På folkbildningskursen på Tollare folkhögskola fick jag lära mig att "amatör"  är besläktat med "amore" och betyder "med hjärtat". Jag vet inte vad "expert" är besläktat med, men jag antar att det betyder "med hjärnan".
Och precis så är det. Jag bloggar med hjärtat. Och med glädje!

Eller som Lill Lindfors sjumger:
En blogg skall skrivas utav glädje
Av glädje skriver man en blogg
En blogg, det får ni ändå medge den gör glädjen ännu mera glädjerik.

Tack för idag, tack för en underbart ovanlig dag.


Kram

Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0