Årets julklapp

Jag lovade min familj en upplevelse i julklapp. Och idag skulle det ske. Jag skulle, inför deras åsyn, åka skridskor för första gången på drygt 25 år, i ett par hockeyrör jag ärvt av äldste sonen.
Jag förvarnade dem om att jag nog inte skulle klara mer än 15 minuter och det accepterades villkorslöst. Jag kan meddela att det är första gången någonsin som jag överskattade min idrottsliga förmåga. Efter 5 minuter på rinken snörade jag av mig skridskorna, fast övertygad om att 25-årsintervaller är precis lagom när det gäller skridskoåkning.

Men jag var ändå nöjd med dagen eftersom jag hållit mitt löfte gentemot familjen, även om det kanske inte blev den upplevelse de hoppats på. Och så träffade jag en f.d kollega från högskolan vilket var en extra bonus.

Dessutom gladde jag mig åt att den defekta skridskogenen är reccessiv och däremed inte gått i arv till nästa generation. Kul för maken att få en gångs skull vara den dominanta i vårt förhållande.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0