Ännu inte biten

Igår var jag i Malmö och handlade deodorant. En dyr bra en.
Som gåva fick jag en pytteliten tub "serum".
"Känns så mjuk och len den är" sa parfymeristen och smörde in den på handryggen. Ja, jo, det var den ju, men vad använder man serum till? Det enda jag vet är att man behöver serum om man blir ormbiten, men varför trodde hon att jag skulle bli ormbiten? Jag är drygt 42 år och har aldrig blivit biten av en orm och om jag skulle bli det så åker man väl till sjukhuset?

Fast det är klart, hon hörde ju att jag inte kom från Malmö, så hon trodde kanske att jag kom från Knislinge och det är ju där man har 49 giftormar i en lägenhet och då är det förstås bra att ha lite serum hemma i fall det kommer en orm eller två, genom golvbrunnen.
Och så är den ju så mjuk och len mot handryggen. Serumkrämen alltså.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja, hon måste ju ha hört att du inte var Malmöit, men Knislinge... nä den dialekten får du aldrig. Kvinnan från Malmö kanske tyckte du pratade så exotiskt och trodde att där du var ifrån, långt långt borta, behöver man serum. Kanske är Gotland en ormbunke eller nåt.

2009-01-28 @ 22:14:05
Postat av: Ekelundskan

Jag tror att hon helt enkelt hörde att du var från någon ö och antog att den ön var Australien - och där käkar dom serum till frukost för att vara på den säkra sidan.

Men tuben du fick var alltså bara liten? Den är alltså inte tänkt att täcka hela kroppen? Utan bara handryggen? Inte den andra ryggen?

Det är nog tur att du inte bor i Knislinge... heller...

Kram

2009-01-29 @ 14:13:49
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette;Hon trodde nog det var arabiska.

Ekelundskan:Jag tycker det är tur att jag inte bor i Knislinge av väldigt många anledningar.

2009-01-30 @ 17:09:15
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0