Alliansnytt

Det gröna partiet inom alliansen vill ha en ökning av realinkomsten för de mest utsatta grupperna, dvs dem själva. Vi i det bruna partiet, som innehar finansposten, anser att en sådan enbart kan bli aktuell om vi får en kraftig ökning av de hushållsnära tjänsterna och att det är de i det gröna partiet som ensamma skall svara för den ökningen.
De tycker emellertid att det framförallt bidragsdelen som skall ökas, inte den som är förenat med någon form av prestation, det som i dagligt tal kallas lön.

Rättvisefrågor är en annan sak vi diskuterat. En av medlemmarna i det gröna partiet och tillika min son, sa att eftersom han brukar säga att jag är hans favoritmamma bör jag i rättvisans namn säga att han är mitt favoritbarn. Vad säger ni om det?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Jag säger: Grattis, du har lyckats uppfostra en tänkande, analyserande och med väl uppbyggda argument övertygande välformulerad son. Konstigt, men namnet Frankenstein dyker upp i huvudet ;-)

Kram

2009-01-19 @ 16:56:52
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0