A.A.A.

Inspirerad av modern skulle jag vilja kunna bekrivas med tre stora A.
Arbetsam, Allmänbildad, Anspråkslös.
Det går väl sisådär.

Arbetsam:En av förutsättningarna för att vara flitig på arbetet är att man har något.

Allmänbildad:Blir man kanske inte av att kolla you-tube-klipp och hänga på face book. Uppdaterad:Ja. Allmänbildad:Nej

Anspråkslös:Skulle vilja vara en sådan som inte frågar efter materiella ting, som inte skördar mer än jag sått., som är nöjd med det lilla. Men så rätt som det är så griper habegäret tag imig. Och jag känner att ett nytt kök hade underlättat mitt liv, en platt-tv hade gjort mig till en harmonisk människa och att lyckan bor i en klänning från Bondelid (inte i ett par Björn Borg-kalsonger, käre J).

Jag får nog satsa på en annan bokstav istället. Vad sägs om M: Medelålders, Medelmåttlig, Medelsam.?

Nu väntar Malmö och Comedy-gala. Vi ses igen!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

eller kanske G?



Godhjärtad

Gullig

Glad



kramar

2009-01-25 @ 12:22:26
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Patrick

Eller GAS



Gottberg

AMU

Stegen



Hörde dig du ska va med på radion. Det var längesedan

hör av dig

//Patrick

2009-01-26 @ 08:35:13
Postat av: Anette igen

Heja heja

Vi lyssnar andäktigt på dig hela högen ;)

2009-01-26 @ 11:39:41
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Hej!

Du hördes ända till ön! Kul att få veta mer om bloggande, du lär säkert slå besökarantalet idag. Gillar också semlor, köpte årets första, här intill på Wisborg (nu blev det reklam).

Hälsningar

Yvonne

2009-01-26 @ 17:09:02
Postat av: Totte

Du var verkligen snygg i radion idag. Nu ÄR det du och Bloninbella! Härligt Agneta. Du behöver inte söka några fler jobb. Men, flytta inte till Stockholm... Snälla...

2009-01-26 @ 17:31:07
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Totte

Du var verkligen snygg i radion idag. Nu ÄR det du och Bloninbella! Härligt Agneta. Du behöver inte söka några fler jobb. Men, flytta inte till Stockholm... Snälla...

2009-01-26 @ 17:31:28
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: a l v v a . b l o g g . s e

Hejsan!

Brukar du läsa min blogg eller har du lagt till mig på bloggkoll?

Om du gör det så hör av dej isåfall så lägger jag till dej också ( :

Har du haft en bra dag?

2009-01-26 @ 17:32:56
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej, hörde dej på radion idag, coolt. Tänker följa din blogg, kan behöva lite glädjeinspiration. Sätter gärna in din blogg bland mina länkar om jag får.Hör av dig i såfall.

2009-01-26 @ 18:22:21
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Kan inte riktigt smälta att du inte fick semlor!

Men hade dom frallor?

Eller kanske dom körde med fruktfat?

Åååhhh - jag önskar jag också fick prata i radio...

Kram!

2009-01-26 @ 22:51:56
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette (och Anette igen):Du är för go´. (Är du säker på att ALLA lyssnar. Vem jobbar?)

Patrick:Nemen hallå där. Klart jag hör av mig. Jag har ju din mailadress nu. Skall förresten träffa Monika imorgon, Jag hälsar!Vi hörs snart

Yvonne:Det är helt OK att göra reklam här så länge det är för ICA Wisborg (för det är väl det du menar?)för det är ju svågerns butik det. Var semlorna goda?

Totte:Tack, Jo jag vet en del av oss gör sig bättre i radion. Nej jag flyttar inte till Stockholm, har du någonsin hört talas om filmen "Plötsligt i Stockholm"? Knappast va´?

Alvva:Jo tack, jag har haft en underbar dag.

Cilla:Kul. Klart att du får. Har tyvärr inte hunnit kolla din blogg ännu, men jag ska.

Ekelundskan:Tiden gick så fort så jag hann knappt få i mig kaffet, men så är det när man har roligt. Nästa gång kanske det blir du.

2009-01-26 @ 23:14:50
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Gomorgon!

Ja det var hos din svåger, butiken som fortfarande efter alla år har alla gamla namnen kvar plus det nya Wisborg, men ICA Wisborg är det ingen som säger i allmänt tal (oj vilken reklam - nu är svågern säkert nöjd). Men så är det ju även med Domus och Tempo (ej reklam för de finns inte här längre) som folk aldrig har lärt sig att de heter något annat numera. Semlorna var mumsiga med mycket mandelmassa - avundsjuk?

Hälsningar från ön

Yvonne

2009-01-27 @ 07:22:43
Postat av: Agneta

Yvonne:Vilken tur att han säljer goda semlor, svågern, hoppas att han har beredskap för invasion nu när han fått så mycket gratisreklam.

2009-01-28 @ 19:55:59
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0