Vem är du, vem är jag, levande charader...

Ni kanske tycker att jag varit dålig på att blogga på sistone och rent av trott att jag gått in i rollen som Ingmar Bergman så mycket att jag åkt till Fårö för att spela död, gå igen och gifta om mig.
Men så är inte fallet, det har bara varit sportlov i Hässleholms kommun. Och som det har sportats sedan...
Det har varit skidåkning, skridskor, simning m.m.

Jag har dock mest ägnat mig åt hundpromenader. Numera brukar jag nämligen följa med hunden ut på promenaderna. Sist hon var ute själv gick det inte så bra tyckte jag. Hon sprang in till grannen och satte sig mitt framför deras ytterdörr och sket, innan hon begav sig vidare mot skolan för att leka med barnen i pulkabacken. Det är i sådana lägen som man ångrar att man inte hade andra bevekelsegrunder för valet av hund än att hon skulle matcha tapeten i vardagsrummet.

Det är förresten fler än jag som gjort personlighetstesten på face book som visar vilken känd svensk person man är när man inte är sig själv, eller om det är när man är som sig själv som man blir en annan, känd, person. Jag vet inte så noga. Min syster blev också Ingmar Bergman medan hennes man blev Cindy Peters.
Innan Petra vågade sig på att göra testet så oroade hon sig för att också hon skulle bli Cindy Peters, eller ännu värre Linda Rosing. Men oron var obefogad eftersom hon blev Ebba Grön medan hennes man blev Gunde Svan.

Så här kommenterade Petra sitt resultat:"Vilka likheter finns det mellan mig och en hel grupp med killar från 70-80-talet???"
Ungefär lika många som finns mellan mig och en död filmregissör ,som dessutom trodde på spöken, blir mitt självklara svar.
Och säga vad man vill om Cindy Peters, men hon har i alla fall ett hjärta som fortfarande slår och en hjärna som arbetar. Det är mer än vad man kan säga om ingmar Bergman. Och Linda Rosing.

Yvonne, som testat sig någon helt annanstans än på face book, blev däremot en engelsk bulldog.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Snälla snälla kan man inte få en länk till testet, jag hamnar ju fel hela tiden. Hittade ett annat och där blev jag mest lik Apple Computers grundare Steve Jobs i ett test för företagare. Man stiger i graderna från engelsk bulldog till Steve Jobs - alltid något.



På tal om hund så har jag en liten idé till Svåger Råger som vi hundägare här i grannskapet har pratat om. För ett tag sedan så stod det om en affär på fastlandet som fått ökad omsättning för att de skaffat en ordentlig bur för hundar utanför affären. Kunderna fick själva ta med hänglås men kunde sen sätta in hunden i tryggt förvar när man var inne och handlade. En superbra idé och en önskan från ett flertal hundägare som passerar Svåger Rågers affär på hundpromenaden. Den ligger ju i ett hundrikt område. Tänk att kunna handla där samtidigt när man ändå passerar. Skulle bli en klar succé!



2009-02-23 @ 09:38:22
Postat av: Ekelundskan

Jag gillar Yvonnes idé med hundbur på ICA! Då skulle ju till och med våra hundar kunna träffas - det händer ju så sällan annars. De måste ha helt olika rundor de springer när de är på sina egna små spaningsrundor runt kvarteret.

Jag har också missat testet på Facebook - jag är nämligen nog den ende nu levande människa som inte har ett konto där. Och har man inget konto är man icke välkommen har jag förstått!

Kram

2009-02-23 @ 12:28:18
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Svåger

2009-02-23 @ 21:06:06
Postat av: Svåger Råger

En bra idé faktiskt! Skall kolla hur den butiken har gjort. Vet du vad affären heter?

Efter butiken har stängt för dan kan vi ju hyra ut den som natthärbärge till 08:orna i sommar för några hundringar per natt... : )

2009-02-23 @ 21:19:36
Postat av: Yvonne

Till Svåger Råger!



Det dumma är att jag kommer inte ihåg var jag läste det, kan ha varit i någon företagstidning, kvällstidning, veckotidning, hundtidning eller på nätet. Det var under 2008 är jag säker på. Typiskt att man inte sparar sånt när man läser om något så bra. Senast i lördags när jag var och handlade, får erkänna att jag köpte semlor också, så träffade jag en kille med hund längst vägen (min Linus fick vara hemma). Killen tyckte, precis som de andra hundägarna, att det skulle vara jättebra och tyckte att jag skulle förmedla det vidare till dig.



Det måste ju vara en stadig bur med grind, inte för liten och med låsanordning för hänglås. Buren måste ju vara fastsatt så att den inte kan dras bort på natten eller sparkas sönder. Den bör ju inte vara helt öppen med tanke på regn och snö. Och sen måste den stå i skuggan. Räcker väl med en att testa med, är den upptagen får man ju vänta tills matte/husse har handlat färdigt. Du kommer säkert på en lösning, finns säkert en smed som kan hjälpa till. Det är väl ingen dum idé att kunna vara först med något här på ön!



Ja visst borde 08-orna vara intresserade men då får du låsa in dem på kvällen och släppa ut dem på morgonen. Vi kan ju inte ha dem lösa hur som helst. Har träffat på flera som har tältat bakom kärleksgropen så de hittar säkert till dig. Glöm bara inte bort att sätta upp en skylt vecka 29, ej för fyllehundar!



Hälsningar

Yvonne

2009-02-23 @ 22:16:17
Postat av: Agneta

Yvonne:För att du skall kunna utföra testet måste du vara medlem i face book. Är du det? Du kanske bara är medlem i brukshundsklubben, det är därför du blev en bulldog? Om du äter tillräckligt med "fastlandsbullar" och lär Linus ICA-korts-koden så kanske Svåger-Råger kan bygga en bur till dig medan Linus är och handlar? Om man låser burarna med hänglås vecka 29 och slänger nyckeln i Östersjön så får Pappa Portmonä komma och lösa ut sina champagnesprutande ättelägg Fast tänk om ingen kommer och hämtar dem`?

Ekelundskan:Inget konto, ingen test. Jag tror att er hund handlar hos Snickare Carlsson medan vår är på ICA. Han kanske kan snickra en hundbur?

SvågerRåger:Och så kanske man kan ordna lite brinnande bilar på parkeringen också så får de lite underhållning medan de sitter inburade?

2009-02-23 @ 23:26:56
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej Agneta!



Jag är medlem i facebook men fattar ändå inte var det där testet finns, snälla berätta - snyfffffft jag vill ju också bli en IB!



Linus hälsar att han inte skulle tillåta matte att bli medlem i Brukshundsklubben, hon skulle bara få för sig att han skulle bli en lydig hund. Matte är medlem i Torsburgs Hembygdsförening (där Linus var på en trevlig sommarfest i somras), Gotlands Hembygdsförening, Kvinnfolki och Gutamålsgillet - det tillåter han.



Att låta Linus gå och handla skulle överstiga kostnaden för en bur! Linus skulle direkt köpa upp allt som finns i köttdisken och all leverpastej. Även det skulle bli en lysande affär för Svåger Råger.



Kommer ingen och hämtar de inlåsta vecka 29 slynglarna och slynglorna så kan vi ju kalla buren för en konstinstallation, det drar ju också folk till Svågerns butik.



Linus föreslår istället för brinnande bilar en hundgodisprovning (alltså inte för vecka 29 innevånarna) i väntan på att matte kommer släpande med matkassarna.



Hälsningar från ön

Yvonne

2009-02-24 @ 06:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0