Vad är väl ett bröllop på Slottet?

Jag vill också gå på bröllop. Inte nödvändigtvis Victoria och Daniels, även om jag sett det som en stor ära om jag blivit bjuden, men jag hade nöjt mig med vilket bröllop som helst. Det är så länge sedan sist.

Jag skulle bära ärmlös klänning, vara solariebrun, dofta gott av fransk parfym och stjäla uppmärksamhet från bruden i all min skönhet. Och så skulle jag hålla ett vackert och roligt tal till brudparet och inte en ögonvrå, inte en stol skulle vara torr efteråt.

Men det lär inte bli något av något av detta, för de flesta av mina vänner är gifta och de som inte är det lär aldrig komma till skott eller också åker de väl i väg till ett öde rådhus och gifter sig i hemlighet.

Så jag får väl nöja mig med att ta på mig ett par rena jeans, glädjas över de röda kinderna hundpromenaderna ger och njuta av doften av Dove-tvål och hoppas på lite uppmärksamhet från maken. Kanske ta på mig hans glasögon och se om han märker något ovanligt.
Och talen, som för länge sedan är färdigskrivna, kanske jag kan sälja på Blocket.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag vill också gå på bröllop men tror inte att jag blir bjuden trots att en släkting har hittat släktskap med kungahuset, var visst via något av Oscar I eller II:s oäkta barn. Borde man inte bli bjuden då???? Tro nu inte att det är på den gotländska sidan, där är släktskapet istället sjörövaren Gottberg - men det blir man väl inte bjuden på bröllop för.

Vet du vilken bok som både du och kungen har i er bokhylla???

Yvonne

2009-02-24 @ 14:03:15
Postat av: Malena

Du får väl ägna dig åt en smula verklighetsflykt och drömma dig tillbaka tio år då du gjorde allt det där som värdinna på mitt bröllop, bara en liten liten aning toppad av A-K som lyckades med att i sitt bröllopstal skandera: Karl den XII var homosexuell, homosexuell... fast hon var förstås inte lika snygg smal och väldoftande som du!

2009-02-26 @ 09:29:43
Postat av: Systern

Systern och svågern kunde ju komma till skott och gifta sig tycker man, men dem kanske inte hittat nån som vill ha dem förstås.

2009-02-26 @ 14:34:31
Postat av: Agneta

Yvonne:Lätt fråga. Det måste vara "Svenska skratt" av Gunnar Bernstrup och Stellan Sundahl som kungen och jag har gemensamt.

Malena:Jag luktade aldrig på henne. Det kanske jag borde ha gjort. Fast jag överträffade inte bruden i skönhet. Men kanske i bröstomfång för jag var ju ammande då.

Systern:Om de skulle göra slag i saken skulle ett ord som "Äntligen" kännas fattigt.

2009-02-26 @ 22:03:11
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Fel Agneta - det är Kräklingboboken. Man kunde ju tro att det var Hey Baberiba när man såg kungafamiljens video om förlovningen!

2009-02-27 @ 07:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0