The Band

Idag har äldste sonen, hans bäste kompis och deras yngre bröder haft första repet med bandet hemma i vår källare. Med två förstärkare, trumset, och ett okänt antal el-gitarrer hördes det ganska väl upp till oss och säkerligen även in till grannarna. Men det var ingenting mot den ljudnivå som rådde när de fikade. Fyra nykläckta hårdrockande grabbar i 9-12 årsåldern som precis vrålat "800 grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig" iförda hörselkåpor skruvar man inte ner så lätt. Inte ens med kanelbullar.

När jag försynt påpekade att de kanske kunde skruva ner volymen lite hotade de med att repa in "Jag måste ringa Carina" med Larz Christerz istället, så jag lät dem hållas.

Även Björn & Bennys mödrar fick säkert stå ut med en hel del innan deras söner kunde försörja både sig själva och sina föräldrar. Även om det tar ganska många år innan vi är där så gäller det att härda ut, för jag lär väl inte ha fått något jobb tills dess ändå. Så jag får väl se deras musicerande som en  pensionsförsäkring.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0