Rutigt, randigt och pipigt

I kväll satt jag och maken och kollade igenom gamla anteckningar, tentor, uppsatser m,m från vår högskoletid för 15-20 år sedan. Det passade bra med tanke på att vi fick våra årsbesked från CSN igår, man glömmer annars så lätt vad man fått för pengarna. Men i ärlighetens namn kan jag väl säga att jag upptäckte att jag glömt ett och annat av det jag lärde mig där också. Även fotoalbumen från den tiden (16 st) minner en hel del om episoder som man helst velat glömma.

Vi kunde också konstatera att maken hade rutiga kollegieblock och jag linjerade. Det stämmer ganska bra in på oss. Jag är långrandig, han fyrkantig.

När sonen såg våra maskinskrivna ark kom han på att han önskade sig en skrivmaskinskurs i födelsedagspresent. Det är ungefär lika lätt att få tag på som en säckpipa, som han också önskar sig.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Malena

Du måste ha haft en underbart rolig stund när du läste alla anteckningar från AMWs föreläsningar, minns jag saken rätt handlade ungefär hälften av det som skrevs om helt andra saker än svarabakhtivokaler och tautologier. Minns när vi sydde klart indiandräkter på hennes föreläsning inför temafesten!

2009-02-04 @ 09:38:18
Postat av: Ekelundskan

Jag har faktiskt en skrivmaskin stående på en hylla.

Lite halvautomatisk - man måste sticka i en sladd för att den ska fungera. Passar alltså inte så bra om det blir avbrott i leveransen av el eller dyligt.

Men det jag ville komma till är att jag känner att jag nog kan avvara den...

Någon säckpipa har jag däremot inte - men en centraldammsugare... Den är dock inte till salu.

2009-02-04 @ 10:08:00
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Malena:Ja det var en trevlig stund, det är då man inser vilken valuta man fått för sina CSN-pengar. Fast jag sydde nog inte, det var inte min grej, så jag förde nog anteckningar, de som jag läste igår.

Ekelundskan:Jag är bara intresserad av skrivmaskinen om det går att blogga med den. Hör av dig om du hittar en säckpipa på någon hylla någonstans.

2009-02-04 @ 20:30:11
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0