Trötter, Glader och så Kasper och Jesper och Jonatan.

Som förälder tvingas man ofta ta ställning i många svåra och angelägna frågor, som t ex den här som jag fick av dottern igår:
"Mamma, vilken är din favoritdvärg i Snövit?"
Jag måste erkänna att jag aldrig funderat över frågan, vilket naturligtvis kan upplevas lite ytligt. Men jag upplevde det som om jag kände dem lite för dåligt för att kunna ge ett omedlebart svar och bad därför om anstånd i frågan, vilket beviljades.

Så nu funderar jag vem jag skall välja.
Butter? Knappast. Vem håller på en Dysterkvist? Det är lite som att heja på Christer Sjögren i melodifestivalen, det gör man bara inte.
Glader? Han är ju Butters motsats, men erfarenheten säger att ständigt glada människor kan vara väldigt påfrestande i längden. Som Carolina Gynning. Hon är ju alltid glad, men henne orkar jag bara inte med, inte ens i små doser. Hon verkar nästan lite hög. Och en hög dvärg?! Då är det ju ingen dvärg.
Prosit? Nej, absolut inte. Han skall inte få någon sjukdomsfördel bara för att han är astmatiker.
Kloker? En besserwisser. Går bort!
Blyger? Jag skulle förmodligen också rodna om jag skulle sjunga för en publik bestående av en människa eller fler (och 6 halvmänniskor och en och annan faugel). Men i övrigt känner jag inte mycket igen mig i den personlighetstypen.
Trötter? Hög igenkänningsfaktor. Ständigt trött, orkar inte riktigt haka på festprissarna i rummet och gäspar i smyg. Men ack så tråkig.
Toker? Där har vi det! Här känner jag igen mig mycket. Lite efterbliven, missförsådd och utskrattad av omgivningen och när man äntligen får dansa ramlar man i golvet!

Så Toker får det bli.  Toker är min favoritdvärg. Och möjligen Ipren-mannen.

Vilken skulle ni ha valt?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Vän av ordning

Varför inte välja någon av de så bortglömda, mindre kända, dvärgarna Klöver, Hjärter, Liter eller Piller?



Fina halvmänniskor allihop.

2009-02-12 @ 23:34:53
Postat av: Agneta

V.a.o:Men Petter då? Är inte han en av dvärgarna? Det är väl han som gjort rap-versionen av "Jag fångade en räv..." på Soundtracket?

2009-02-13 @ 08:25:27
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Malena

Besserwisser ska inte särskrivas - och där hade jag gjort mitt val. En röst på Kloker alltså.

2009-02-13 @ 09:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0