Bland kungar och apungar

Maken vill ha ett nytt pussel nu när vi är färdiga med isbjörnarna i 500 bitar. Ett lite svårare den här gången, ett med 1000 bitar och otecknat motiv, skulle passa fint.

När jag och dottern var på MAXI i onsdags hittade vi ett med detta motiv.



och ett med detta.



Vilket hade ni valt? De ser ju så fina och glada ut på båda bilderna.

Vi köpte inget eftersom vi inte kunde bestämma oss. "Jag tycker pappa får köpa sina pussel själv" sa dottern, och så fick det bli.

Det är roligt att man kan köpa pussel med kändisfamiljer på tycker jag. Tre andra kändisfamiljer som snart kommer på ett pussel nära dig blir, om jag får gissa:
Familjen Schollin-Wahlgren (med alla generationer samlade)
Familjen Schulman (taget innan pappa Allan dog) 
Familjen Addams (inkl. Lurch)

Fast den sistnämnda finns bara på film och inte i verkligheten. Familjen Schollin-Wahlgren däremot, finns både på film och i verkligheten.
De övriga två familjernas verklighetsförankring är jag dock lite osäker på. Men kungafamiljen gör sig ju bra på stillbild och säkert på film också. Och Lisette Sculman var ju så söt när hon var med i Sveriges Magasin. Innan hon födde apungarna som sedan blev pappor till 1000 apor.

Kram Agneta

P.S. Om du vill veta mer om vad kungafamiljen hittar på om dagarna kan du gå in på kungens blogg på
http://knungens blågg.blogg.se hovets officiella hemsida på www.royalcourt.se  D.S

Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Annars fick jag ett pussel med bild av kungafamiljen, 1000 bitar. Det kan ni få låna! Bilden är fin men det ser lite ut som om de håller på att bajsa på sig...... kanske blir så när man ägnar dagarna åt att stå fotomodell för pussel: Jag vet inte för det är aldrig någon som har gjort pussel av mig..... kanske någon klippt i sönder en bild av mig men knappast för att sätta ihop den igen....

2009-02-01 @ 21:38:47
Postat av: Vän av ordning

1000 apor i 1000 bitar. Kan man få ner två så uppblåsta pseudo-kändisar som bröderna Schtulgang i en pusselkartong? Knappast.



Jag älskar Henrik Schyffert som mosade bröderna med sitt 40-årskalas. DET är humor!

2009-02-01 @ 22:23:38
Postat av: Jessica

Tack.Det värmer en sargad själ.

Kram

2009-02-01 @ 22:54:14
URL: http://jh73.wordpress.com
Postat av: Agneta

Nina:Medlemmar av kungahuset bajsar väl inte?

Vän av ordning:OM man skulle få ner Stolgångsbröderna i en pappkartong så är det skottpengar på den som öppnar lådan.

Jessica:Kram!

2009-02-02 @ 10:04:12
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0