JA eller NEJ?

I eftermiddags skall det ske. Då får vi reda på om det vankas förlovning mellan Victoria och Daniel. Jag väntar med spänning på besked.

Tänk att vara 32 år och måste ha tillåtelse, inte bara från sin far, utan även av statsministern, innan man får gifta sig. Tänk om han säger "nej". Statsministern alltså, inte Daniel för honom har hon förhoppningsvis frågat innan. Då får de invänta nästa val och hoppas på ny regering. Reinfeldt kanske vill att hon gifter sig med en kurfurste från Vor Pommern istället?
Fast Maud Olofsson tycker nog att Daniel Westling blir bra. Hon vill ju värna om småföretagarna och de vill ju uppenbarligen Kronprinsessan också.

Men varför valde de just fettisdagen för detta högtidliga tillfälle? Är det för att fettisdagen är den enda dagen en hälsofreak som Daniel unnar sig en bakelse? Fettisdagen är kanske rena julaftonen för en gymägare? Vad vet jag.

I dagens konselj skall Kronprinsessan inte bara träffa statsministern utan alla statsråd. Tänk om tar fel och kommer in med Daniel och ut med Göran Hägglund? De blir ju allt mer lika varandra. Lite märkligt val av stil-ikon om man frågar mig. Men eftersom jag tränar på att tänka positivt så är jag tacksam över att han inte har Eskil Erlandsson eller Per Nuder som förebilder. Om han nu nödvändigtvis måste välja någon från politikerskrået. Men det står kanske i grundlagen, få nog kolla upp det.


Hur som helst hoppas jag att de får ett bra liv tillsammans och att de kan leva någorlunda normalt och slipper bära krona åtminstone i duschen.

Som kuriosa kan nämnas att Victoria är precis en månad yngre än min svägerska som igår testade positivt på Arne Weise i face book testet.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jättekul för Victoria! Förr i tiden så mötte jag henne nästan varje morgon när jag gick till jobbet. Hon verkar vara en väldigt bra tjej. Numera möter jag ingen på väg till jobbet, kan det vara för att jag har kontoret hemma!!!!

Hälsningar

Yvonne

2009-02-24 @ 11:31:34
Postat av: Systern

Som kuriosa kan jag nämna att Per Nuder är ett år äldre än mig, fatta att karln är född 1963 jag som trodde han var i mammas ålder.

2009-02-24 @ 14:02:41
Postat av: Anonym

Fniss...du är rolig!

2009-02-24 @ 22:31:30
Postat av: Agneta

Yvonne:Det hade faktiskt varit jättekonstigt om du mötte Victoria på väg till jobet numera.

Systern:Jag är också chockad. Jag hade nog gissat på att han skulle vara ett år yngre än dig.

Anonym:Tack. Jag gillar din blogg också.

2009-02-26 @ 21:58:31
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Men tänk om jag mötte Daniel!

2009-02-27 @ 08:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0