Inga vårtecken

Så här års brukar man kunna ringa in till lokalradion och rapportera in vårtecken. Men så här i klimatförändringarnas tid så kan man hitta tussilago i december och tyska turister i april, så det känns inte lönt.

Så istället tänkte jag, i kliamkterieförändringarnas tid, att ni istället kan få rapportera in ålderstecken till Glädjebloggen. Så kom igen! Kommentera mera!

Själv har jag precis blivit kallad till min  första mamografi. Det är väl ett ålderstecken så gott som något? Snart bryter man väl lårbenshalsen också.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Systern

Jag hade sån himla mjältbrand när jag vaknade i morse undrar om det är ett ålderstecken? Eller vänta nu jag blandar ihop det, halsbränna var det ju jag hade. Min optiker brukar säga att när man kommit upp i min ålder så får jag räkna med att synen bara blir sämre och sämre, men i den här takten så lär jag ju vara blind vid 46. Ett annat ålderstecken som jag ofrivilligt blev upplyst om av "damen" i parfymdisken på Åhléns var "att i vår ålder skall man undvika bruna nyanser på läppstift (det gäller även gloss, Agneta) för det får våra tänder att se gula ut" då tänkte jag tala för dig själv kärringjä..l jag är 44 och du är minst 47.

2009-02-28 @ 15:49:56
Postat av: Agneta

Systern:Så konstigt, sådana råd får aldrig jag. De t o m rekommenderar mig brunt läppstift, förlåt gloss, för de matchar mina tänder säger de.

2009-03-05 @ 10:27:37
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Jag blev erbjuden en servicelägenhet i förra veckan... Centralt och nära till post, bank och affär med tillgång till äldreboendets förråd. Men jag har ju fyllt 40 så det börjar väl bli dags?

2009-03-09 @ 22:43:41
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0