I Love Blocket

Det har inte bara sportats den gångna veckan utan det har även gjorts stora affärer. För några dagar sedan köpte vi en nästan ny loftsäng till dottern för 350 :- på Blocket. För samma summa sålde vi i lördags ett nästan gammalt hörnskrivbord. Annonsen låg ute exakt 6 minuter innan skrivbordet var sålt, så annonsen var mer som ett pop-up-fönster kan man säga.

Även vår hund köpte vi på Blocket för ca 5000:- Nu två år senare skulle vi max få en hundring för henne, då andrahandsvärdet på hundar är ännu sämre än på bilar. Men 100:- är pengar det med.

Så nu funderar jag på vad vi skall sälja härnäst. En ganska omfattande utrensning pågår nämligen i tegelvillan just nu med nästan dagliga turer till tippen och Kupan. Bl a så gjorde jag en rejäl raid i bokhyllan förra veckan. Visst kan det kännas svårt att slänga böcker, men samtidigt så är går det nästan snabbare att beställa hem en bok man vill läsa via nätet än att leta upp något läsvärt i bokhyllan där hemma. Dessutom har vi ett eminent bibliotek i Vinslöv med brukarvänliga öppettider, så det finns egentligen ingen anledning att ha en massa dammsamlande böcker i hemmet.

Så sagt och gjort, jag packade papperskassor fulla med böcker jag aldrig läst, böcker jag borde ha läst, böcker jag inte borde ha läst och böcker jag läst men ej förstått och bar in i bilen för vidare transport till Kupan. Det var där min man kom in i bilden. Han ville nämligen ta ett sista farväl och samtidigt kontrollera om det fanns någon titel som borde räddas till nästa generation Henriksson. Och visst fanns det det. En hel del t o m. Bl a så återbördade han till familjens bokhylla "Svenska skratt. Mer än 3000 roliga historier" sammanställda av Gunnar Bernstrup och Stellan Sundahl 1982.

Jag kan givetvis inte återge samtliga 3000 historier här, men för att ni skall förstå vidden av makens kulturgärning skall ni få ta del av ett smakprov från boken. Men innan ni läser bör ni kanske gå och hämta en Teena för säkerhets skull.


-Diana, jag skulle kunna dö för dig!
-Det säger du alltid men du gör det ju aldrig!

Och då skulle ni bara ha hört de andra 2999 historierna.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja visst har han alltid haft god smak....

2009-02-23 @ 13:27:12
Postat av: Anonym

Hej, vad trevligt att du har hittat till min blogg, vi bor ju inte så långt ifrån varandra. Känner igen mig i ditt inlägg och böcker, fast jag är inte så duktig på att rensa som du verkar vara...jag är glad i mina böcker jag! Och i Blocket, fast jag borde sälja en sak för varje ny jag köper... Jag har såklart sett filmen från Vinslöv och särskilt då tevagnen med Gerts medaljer... Mina favoriter är annars minigolfkännaren och såklart Moving, moving, moving ahaa! Ha det riktigt bra i Vinslöv!

2009-02-23 @ 19:57:19
URL: http://www.limesmatte.blogspot.com
Postat av: Agneta

Helena:Ja, utom när det gäller godis och litteratur. Fast du har ju känt honom längre än jag, så du vet säkert en hel del om hans ungdoms smak som jag inte har en aning om.

Limesmatte:Så synd att det inte finns någon film om Röke, ni är ju också bra på en sport där man använder boll och klubba. Nämnda thevagn finns nu på Gotland och innehas av "SvågerRågers" bror, "Vän av ordning". Fast medaljerna är kvar i KJELLS (inte Gert) ägo.

2009-02-23 @ 23:33:04
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Där avslöjade Agneta "Vän av ordning", det lönar sig inte att gömma sig bakom signatur när man har en thevagn.



Yvonne

2009-02-24 @ 06:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0