Fredagen den trettonde

Idag fick jag veta att jag inte fått jobbet jag intervjuades för. Jag hade bävat för samtalet och för vad ett negativt besked skulle göra med mitt psyke. Skulle självförtroendet bli lika devalverat som förtroendekapitalet för Skånepolisen?

Men faktiskt så var det inte så farligt. Man kan leverera tråkiga besked på olika sätt. Antingen som i detta fall (och i det samtal jag fick i december), inlindat i bomull, med uppmuntrande ord på vägen, en fråga om man får behålla ens papper för framtida bruk och en försäkran om att man gjort jättebra ifrån sig m.m., eller som i ett annat färskt exempel, inlindat i taggtråd, utan några försök att lindra smärtan utan t o m göra ont värre. Skillnaden heter social kompetens och empati.

Så det känns hyfsat idag ändå, trots allt.

Men för all del, om du någonsin funderat på att säga något snällt men inte blivit färdig till det, så gör det gärna här och nu, för trots allt känns det som om jag behöver det.

Men i morgon är en annan dag och då är det Alla hjärtans dag och det är ju något helt annat än fredagen den trettonde.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Nina Kristensson

Jag har massor av snälla ord/saker att säga om dig! Du vinner i längden!

Massor av Alla-hjärtans-dag-kramar

2009-02-13 @ 22:48:57
Postat av: Svåger Råger

Längden var väl kanske inte det första jag tänkte på men du har många andra bra sidor... :)

t.ex.

- en snäll man

- fina barn

- trevlig släkt

Men framförallt har du ett STORT hjärta och en fantastisk förmåga att uttrycka dig i både tal & skrift. Du kanske skall satsa på att skriva en bok?

Förslag på titlar: "Simundervisning på ett kallt källargolv", "Naken i skyltfönster" eller "Fasadklättring i Gråbo".

Med rätt marknadsföring kan det bli storsäljare!



2009-02-14 @ 08:56:05
Postat av: Yvonne

Låter som en lysande idé av svågern! I så fall hör du av dig till mig, jag har hjälpt flera författare med att producera deras böcker. Titlarna är verkligen säljande! Vad vet svågern om dig som vi andra inte vet?



Vänta nu; Svåger Råger - det var väl inte han som skickade SMS:et som jag berättade om under mess-miss?



Något snällt - din blogg är beroendeframkallande!



Ha det så bra på Alla Hjärtans dag

Yvonne

2009-02-14 @ 10:07:19
Postat av: systern

....eller varför inte "Flickan som kallade sig Gullspira". Jag tror på krönikor för din del och här måste ju VÄN AV ORDNING faktsiskt stå upp för sitt namn och sitt ämbete som tidningsmurvel, han skulle göra alla GT-läsare en stor tjänst om han kunde slänga ut den fruktansvärt pinsamma lördagskrönikören ur GT, hon hör möjligtvis hemma i Mitt livs novell eller Starlet och ersätter den med en skånsk gotlänning i sina bästa år :-)

2009-02-14 @ 10:55:50
Postat av: Yvonne

Nog har jag undrat varför Vän av ordning gömmer sig bakom signatur - nu kom förklaringen tack systern. Han kanske kan träda fram ur mörkret nu. Nog finns det plats i både GA och GT för en ny kåsör men behåll Mien, Henrik och han från Barlingbo och givetvis Bison. Annars finns det några riktiga gnällspikar som inte gör någon glad - in med Agneta istället.

2009-02-14 @ 15:51:02
Postat av: Ekelundskan

Att du är en av de trevligaste och roligaste människor jag känner hjälper kanske inte just nu. Det är bara att beklaga att dom inte tog dig utan istället någon annan. Kan hända dom ångrar sig någon gång - då lär du vara först i kön! Det är deras förlust - det vet vi!

Kram

2009-02-14 @ 19:42:16
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Bättre sent än aldrig... Ibland är steget från tanke till handling ofattbart stort. Stor kram till världens bästa A som enligt mig är helt obegripligt arbetslös! Den som fick handplocka sina kollegor...

2009-02-17 @ 17:15:18
Postat av: Agneta

Nina:Tack det samma!

SvågerRåger:Tack!Du glömde "naken-psalm-sång" vilket jag tackar särskilt för. Du kanske kan ha boken som stamkundserbjudande på ICA-kortet?

Systern:Eller flickan som varken hade tänder, stövlar eller Thore-Skognan-skiva, men väl en pojkdocka och ett fjärilshårspänne.

Yvonne:Nej, det är inte svågern som smsar, namnet Råger är fignerat (och felstavat, Jag är nästan säker på att det är Roger Pontare, han är ju kändis så det är därför han måste hålla sitt telefonnummer hemligt.

Ekelundskan:Jo, det hjälper visst.

GreenHeart:Men när kvoten av araber nu är fylld så kanske ni fyller på med gotlänningar.

2009-02-17 @ 22:00:50
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0