6 år

Igår var en stor dag, mycket större än dagen innan. Förlovningen var bara en försmak av gårdagens firande. För i går fyllde nämligen min favorittjej 6 år!
Fatta att det gått 6 år sedan familjen utökades med en liten tjej. Vi som bara trodde vi kunde fabricera pojkar.

Nu, 6 år senare, har hon vuxit upp till en snäll, rolig och mycket bestämd dam som älskar att pyssla. Och det är fler än jag som fått hennes egenhändigt designade och tillverkade smycken i födelsedagspresent.

Och så fick hon sin andra Barbiedocka. Hon hade paljettklänning och silvertights. (Jodå, det finns de som klär i dylika plagg. Även om de flesta som gör det är i plast)

Dagen tillbringades mest hos farmor och farfar tillsammans med kusiner och faster. Men i helgen blir det kalas. Ett på lördagkväll för den närmaste släkten och ett på söndag för kompisarna på dagis.

Må du snubbla på dom stenar
Jag aldrig själv fick snava på
Så att du sen kan resa dej
Och stadigare gå
Du kan aldrig någonsin hindra
Alla sorgens fåglars stråk
Men du kan hindra dem att bygga bo
Och flyga lågt
"..."
För jag älskar dej
Jag älskar dej
Och ändå ännu mer
"..."

(Peter LeMarc)

Jag älskar Dig!
Kram
Mamma

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag sänder en hälsning till din dotter. Barn är underbara, tyvärr blir de större och de blir vuxna. Inget fel i det, men man saknar de små stegen och de underbara kramarna man fick mer spontant då.

2009-02-26 @ 22:32:40
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Du menar alltså att det är snart 7 år sedan vi invigde de nya utemöblerna!!! Jösses, vad tiden går!

Kram till dig - och till dottern, såklart.

2009-02-27 @ 12:07:17
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Cilla & Ekelundskan:Jag tackar å dotterns vägnar.

2009-03-05 @ 10:23:19
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Göte Børge

En otroligt stark text om kärleken till ens barn!



Jag har skrivit en hyllninge till Lemarc. Kolla här



;)



http://www.youtube.com/watch?v=6yCzCjN1Geo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0