Hur skall det gå för mig?

Som jag skrev häromdagen så har forskare kommit fram till att ca 40% av alla inlägg som finns på Twitter är sådana som mänskligheten kan klara sig utan. Detta måste väl tolkas som att 60% av alla inlägg är sådant som mänskligheten INTE kan klara sig utan?
Det låter lite otäckt tycker jag. Jag som aldrig twittrar går således miste om förmodligen livsnösvändig information. Jag måste nog börja genast så att inte tiden i okunskap ger men för livet. Men hur skall jag kunna veta exakt vilken information jag inte behöver och vilken som är hälsovådlig att vara utan?
Ja, hur skall det gå för mig?

Men som tur är läser jag regelbundet "MåBra" så jag får ju reda på en del saker i alla fall. Som t ex att "En av fyra svenskar tycker att jobbet är den plats där de har det som allra roligast. Det visar en undersökning av svenskarnas skrattvanor. De som skrattar allra mest på jobbet är 60-talisterna. Bara 80-talisterna tycker att fester är roligare än jobbet." (Citat från MåBra 9/2009)
Antingen är vi 60-talister ovanligt lättroade eller också beror resultatet på den berömda ungdomsarbetslösheten. Många av 80-talisterna kanske inte har något jobb att ha roligt på, helt enkelt.
Hur som helst måste jag nog ha tagit fel på min ålder med sådär en 20 år, för jag tycker trots allt att det är roligare att gå på fest än till jobbet. Förmodligen för att jobbet går man till ofta, varje dag för att vara exakt, medan fest är något man går på mer sällan. Alldeles för sällan...


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: nils

Jag tror det är ungefär som i dagspressen, man får väl själv avgöra och plocka godbitarna. :o)

2009-08-24 @ 12:14:04
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0