Härliga helg

Och så har ännu en helg gått ifrån vår tid och kommer aldrig mer igen. Och vilken helg sen. Den har faktiskt varit så späckad att det nästan får bli två inlägg, minst, om den.

I lördags drog vi västerut. Till Göteborg. För att gå på Liseberg. Jajamensan, di rige di kan.
Alla i familjen hade varsitt åkband, även mor i stugan, som sällan brukar åka så mycket. Men det blev ganska mycket åkt med mina mått mätt. Fast det var ganska långa köer, så det fanns inte utrymme att åka samma attraktioner flera gånger. Det enda jag åkte flera gånger var rulltrappan upp till Lisebergstornet. Men den var å andra sidan ganska lång.

Och så spelade vi på chokladhjulet. Maken som har en sådan ofantlig tur i kärlek vann naturligtvis inte ett jota. Så jag knuffade undan honom och sa, lite självsäkert, "Tillåt mig!" Men jag vann inget jag heller. Men det viktigaste är ju inte att vinna, utan att kämpa väl. Som Malmö FF, säger.

Sönerna gillade "Kanonen" mest, Maken "Balder", dottern "Flumride" och jag "Ben & Jerrys glassbar".

Efter 10 timmar och 13476 steg var det dags för nästa åktur, den 25 mil långa resan hem till byn. Men det gjorde vi så gärna, för Vinslöv är så vackert nattetid. Staden som aldrig sover.

Kram
Agneta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0