Det är mycke nu

Jag har varit ganska uttråkad på sistone och burit på en känsla av tomhet, saknat spänning i livet helt enkelt. Men jag antar att jag får skylla mig själv, jag har helt enkelt varit för dålig på att skapa spänningsmoment runt omkring mig. Jag hade ju t ex kunnat cykla så fort jag kunde ner för "Surabacken" utan att titta, som killgänget jag passerade på vägen hem i gårkväll gjorde. Fast riktigt så mycket spänning behöver jag inte. Det räcker egentligen med det som en medelgod deckare kan erbjuda. Som "Skumtimmen" av Johan Theorin t ex. Fast den är mer än medelgod, den är riktigt bra, bättre än Vinslövsdeckarna av Kjell E Genberg. De är så dåliga att om man skall sälja den på loppis måste man betala för att de skall ta emot dem.

Loppis ja. Som högste ansvarig för leksaksståndet på den årliga loppisen om 2 veckor har jag skaffat mig en viss position i byn, Förmodligen så hög position som jag kan förväntas uppnå, i alla fall för en som bara vistas i den profana världen.
Och veckan därpå är det Vinslövsdagen och då kommer  inte Dan Hylander till Vinslöv, men väl Eminent Q.
Jag har aldrgi hört talas om dem men de är säkert helt fantastiskt bra, eller åtminstone duger de helt säkert för att få min något övergödda kropp att röra sig till musik. Då har ju stegräkningstävlingen på jobbet börjat också, så det bör ju ge utslag. Så om jag inte får roligt så jan jag ändå glädja mig att jag ökat mitt lags chanser att vinna tävlingen.

En som jag däremot hört talas om som också kommer är Göran Eberhart. Han har jag inte bara hört talas om utan också hört vid ett par tillfällen. Han är en fantastiskt duktig stå-upp-komiker som har en svada man inte tror är möjlig.Så det är klart att det blir roligt. Annars får jag väl cykla blundande ner för Surabacken på vägen hem, så blir det åtminstone en spännande kväll.

Och i kväll har vi hyrt Frillan till sonens klass. Det skall bli trevligt och vädret kan inte bli bättre, ca 20 grader vid 20-tiden enligt SMHI.

Och den 19 september är det världspremiär för Plötsligt i Vinslöv 2. I Vinslöv så klart. Hur skall man hinna med allt?

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: nils

Din blogg går heller inte av för hackor!

2009-08-20 @ 11:21:38
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: nils

Din blogg går heller inte av för hackor!

2009-08-20 @ 11:21:45
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: Anette

Då får vi väl helt enkelt se till att träffas snart igen hela högen så att vi får fnittra och twittra lite.

2009-08-20 @ 20:57:44
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0