Härligt, härligt men farligt,farligt

Jag är absolut inte hypokondrisk av mig och går inte omkring och oroar mig för att bli sjuk jämt och ständigt. Men svininfluensan skrämmer mig faktiskt på riktigt. Inte bara för min egen och mina närmastes del, utan för vilka konsekvenser det skall få för hela samhället.

Men jag antar att det enda man kan göra är att iaktta försiktighet och inte utsätta sig för onödiga risker. Inte kramas och ta i hand, inte ta i dörrhandtag utan handskar, nysa i avskildhet och armvecket. Inte bjuda hem någon som varit i kontakt med någon som har släktingar som känner någon som har bekanta som varit på besök hos någon som har en kompis som varit utomlands. Och om man går på bio, och ser "Sommaren med Göran" så bör man sitta så långt som möjligt från andra besökare. Kanske stoppa Ahlgrens bilar i vardera näsborre (passar precis) och hålla munnen stängd så att man inte andas in smittan. Inte åka till Ullared och trängas med folk från Danmark, Tyskland, Holland och Halland som nyser på varandra och drar i samma kläder. Kanske provar en pullover som de drar över huvudet och sedan lägger tillbaka och som du sedan köper. Otvättad!

Det är ju lita synd att man inte kan åka dit nu när det skall bli en dokusåpa därifrån. Då hade jag kanske blivit
"Ullareds-Agneta" med svenska folket, hamnat på löpsedlarna och blivit ihop med Fadde.

Men allt det där får vänta tills faran är över. Under tiden får jag blogga och tvätta händerna med sprit.


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: smoothie

Det är lite märkligt, för jag som har bacillskräck i vanliga fall är ändå inte så rädd för denna svininfluensan...

2009-08-01 @ 12:56:59
URL: http://blogg.smoothiesrecept.se
Postat av: Agneta

Smoothie:Dina nyttiga drinkar kanske håller bacillerna borta?

2009-08-04 @ 18:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0