Varning för fb.

I veckan kunde man läsa att ungdomarna ratar Facebook eftersom det är så många "gamlingar" där. De vill inte få någon vänförfrågan från sin farsa. Men är det inte via nätet man kommunicerar med varandra inom familjen? Prata med varandra? Det gjorde man på 90-talet!

Nu är det dessutom vetenskapligt bevisat, Facebook gör oss mer svartsjuka. Ju mer tid man tillbringar på Facebook, desto mer svartsjuka är/blir vi. Man går in och kollar partnerns status och drar egna slutsatser över hans/hennes förehavanden. Min man finns inte på Facebook utan bara i verkligheten så jag behöver inte koppla in mig på nätet för att få reda på hans status. Det räcker att vrida på huvudet så ser jag att han just nu ligger på soffan och tittar på "Hunter". Och jag finner ingen som helst anledning att vara svartsjuk. Känner mig inte ens hotad.

På Facebook kan man som bekanta genomföra en rad olika tester som talar om vem eller vad man är. och en hel massa annat.  Den senaste i raden av tester är en som lyder: "Vilken spritsort bör du dricka?" Det testet tänker jag inte göra, jag vet redan svaret. Ingen alls, är det korrekta svaret i mitt fall.

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0