Det är lördagmorgon

Det är min näst sista sovmorgon på ett bra dag, så vad gör jag uppe så här dags? Bakar? Hundjakt? Tittar på svt:s testbild i lugn och ro? Nej inget av det faktiskt. Men jag vaknade av kraftigt "ulkande" ljud utanför sovrummet och var tvungen att gå upp och kolla vad det var. Det var hunden som behövde kräkas. Hon hade tydligen ätit gräs nu igen, fastän jag präntat i henne att hon innerst inne är ett köttätande rovdjur och varnat henne för vegetarisk kost.

Men eftersom jag ändå var uppe så kunde jag lika gärna fortsätta med det en stund till, fast klockan bara var 6. Raskt hämtade jag Norra Skåne och nästan lika raskt hade jag läst klart den, fast den i dag bestod av hela tre delar. Fördelen med att vara ensamvaken i familjen är att då kan man läsa tidningsdelarna i rätt ordning utan att behöva argumentera med maken. Han påstår att det inte spelar någon roll i vilken ordning man läser tidningen. Man behöver, enligt honom inte ha läst del A för att förstå del B, utan de är helt fristående. Som Göta-Kanal-filmerna ungefär.
Det bästa med NSk just nu är att "Bauler" är tillbaka från semestern.

I övermorgon är även jag tillbaka från semestern, hoppas att det finns någon som tycker att det också är bra. Själv tycker jag att det skall bli helt OK faktiskt. Jag har haft 4 lugna, lagom innehållsrika veckor och känner mig helt utvilad nu. Och det är väl det semestern är till för? Dessutom trivs jag förträffligt bra på jobbet, vilket ju gör det betydligt lättare att ta att semestern är över.

Vardagen har ju sin tjusning den med. Man tröttnar även på regnbågslax så småningom.


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: christine

Hej! Jo, det har varit ensamt så det blir kul när du kommer.....lite förändringar har skett (på ditt rum)

2009-08-01 @ 09:01:13
Postat av: Agneta

Christine:Låter spännande! Är kylskåper borta, eller har jag månne en provinsialläkare på väggen?

2009-08-01 @ 09:08:19
Postat av: Anonym

Hej, jag kan ju lika bra säga det... Jo kylskåpet är flyttat till ett annat rum...som inte används så ofta. Där kylskåpet stod har G placerat en stol.

Sen har du fått en sprillandes ny TELEFON. Kul va?

2009-08-01 @ 09:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0