Roligt och rörligt (Uppdaterat)

Tänk att svenska Amnestys GD heter Lise Bergh. Det har jag inte vetat förrän igår. Undrar om hon fått höra många skämt om sitt namn? Fast maken säger att det kunde varit värre, hon kunde ha hetat Gröna Lund. Och det är sant, det hade varit värre, för då hade hon kanske varit släkt med Regina Lund och det kanske inte är så kul.

Men nu är det ju inte fru Generaldirektör vi skall hälsa på i helgen utan hennes namne. Då kommer nog stora delar av den lön som jag fick så sent som igår att gå åt. Jag har s.k rörlig lön. Fast den rör sig bara åt ett håll. Intäkten är konstant medan utgifterna är mer rörliga.
Eller det är nog inte rörlig lön jag har, snarare flyktig. Väldigt flyktig.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: ingen

kanske inte helt klokt att blogga på arbetstid

2009-08-28 @ 21:23:15
Postat av: christine

kanske inte så klokt att blogga på arbetstid

2009-08-28 @ 21:26:16
Postat av: Ingvar fd. strassminsister

Jag är inte av samma åsikt som ingen och Christine, det är väl både klokt och rationellt att blogga på arbetstid, när man kommer hem har man ju så mycket att göra.

2009-08-28 @ 21:45:11
Postat av: Agneta

Ingen/Christine:Nej, du har rätt. En direkt följd av den inspiration och tanklöshet man kan drabbas av när det är 5 minuter kvar på arbetsveckan och man bara väntar på att tåget skall lämna klippan. Ingvar:Ja då är det fullt upp!

2009-08-28 @ 22:49:42
Postat av: nils

Ja, det där med namn.

Stötte på en Edward Fröjd en gång. Förmodligen den värsta surskank jag någonsin mött.

:o)

2009-08-29 @ 08:18:53
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: Agneta

Nils:Snacka om falsk marknadsföring.

2009-09-02 @ 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0