Överaskningar

I går var make, barn och hund på kalas. Själv var jag hemma och åt räkmacka, drack öl och tittade på sista avsnittet av "Allsång på Skansen". De senaste 12 åren har det varit en överraskning att Robert Gustavsson dök upp helt oväntat både på repetitionerna och i direktsändningen av sista avsnittet. I år var överraskningen att han INTE dök upp. Fast det hade de ju redan skrivit om i tidningarna så så värst överraskad blev jag inte. Däremot var det en rejäl överraskning att inte B.A.O med Helene Sjöholm och Tommy Körberg var med. Det kanske beror på att Tommy Körberg nog är pappaledig för tillfället. Då kan han ju passa på att hälsa på sina gamla klasskompisar. På ålderdomshemmet. Eller sina barnbarn. På jobbet.

En mindre angenäm överraskning var att på kalaset som övriga i familjen var på så hade hunden rymt in till korna och rullat sig i deras avföring. Det tyckte jag var ett synnerligen dåligt uppförande, så gör man väl ändå inte på kalas? Och vad jag förstod så var det ingen annan på kalaset som hade gjort så, utan bara hon. Det är väl typiskt? Bara för att hon var ensam hund på festen behöver hon väl inte utmärka sig så?

En annan sak som BARA hon gör är att bära ut soffkuddarna i trädgården för att försöka para sig med dem. Skönt.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0