Minnesvärd humor

När jag var barn var "Minnenas Television" ett progam med uråldriga filmer som bara medelålders och uppåt tittade på. Annat är det nu, Då visas relativt nya program för moderna männsikor i sina bästa år. Som i lördags t ex, då visades ett nästan nytt avsnitt av Nöjesmaskinen.

Jag minns att jag tyckte det var en vansinnigt rolig serie då när den gick, för 24 år sedan. Och jag skrattade faktiskt en hel del nu också. Allra roligast var Björn Skifs kavaj. Fast det var nog inte meningen att det skulle vara roligt och det tyckte jag nog inte då heller. Det skulle inte förvåna mig om jag t o m tyckte det var snyggt med lila, glansiga, allt för rymliga kavajer på unga män.

Hur som helst så stod sig humorn bra. Undrar om jag kommer att skratt åt "Kvarteret Skatan" om ett kvarts sekel, eller bara åt deras kläder och frisyrer, som ju alls inte är roliga nu. Det kan bara framtiden utvisa.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Vi tittade också på denna fina djupdykning i arkivet. Kanske mest pga bristen på annan underhållning och för att nyheterna redan varit. Vi tvingade dessutom våra barn att titta eftersom god humor inte går i arv utan är något man fick i sig med modersmjölken. Barnen skrattade inte så mycket. Men "Rulle" kammade hem några poäng. Björn Skifs hade dom ingen koll på och ingen av deras föräldrar hade koll på och kunde förklara vem den andre artisten var. Nej, programmet var en enda lång väntan på lördagskvällens höjdpunkt - 21-nyheterna!

Kram

2009-08-25 @ 22:03:19
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: nils

Instämmer! Programmet håller fullt ut fortfarande.

Vi får väl se vad som är gångbart om 25 år?

2009-08-27 @ 10:40:53
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: Marie

Och jag tvingade döttrarna att titta och försökte förklara att vi längtade efter dessa program. Jag får inte längre några förvånade frågor, de vet att mamma är stenålders.

2009-08-28 @ 18:55:10
Postat av: Agneta

Anette:Jag visste inte heller vem hon var. Kan hon ha varit känd under en femtonminutersperiod för 25 år sedan?

Nils:ja, det skall bli spännande.

Marie:Är inte alla vi föräldrar lite stenålders?

2009-08-28 @ 22:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0