Lunchtankar

Ibland när flyget varit försenat och inte kommit iväg på utsatt tid har det hänt att man fått värdecheckar som man kan köpa mat, fika eller dyl ombord på planet eller på flygplatsen.

Tänk så många värdecheckar Chrster Fuglesang samlat på sig nu som han kan köpa godis för i kiosken på Discovery. Han kan ju faktiskt äta hur mycket som helst eftersom man ändå är viktlös på månen.

I morse steg sönerna upp extra tidigt för att kunna se i direktsändning när Discovery sköts iväg. Men den enda de fick se var Fredrik Reinfeldt. Nu finns det säkert många som tycker att man mer än gärna kan skicka upp honom till månen. Fast om vi skall skicka upp någon partiledare så hade jag nog föredragit Jan Björklund och/eller Mona Sahlin.
Sedan är det ju så att bara för att det finns plats dit så är det ju inte säkert att det finns det hem. Det har hänt mig flera gånger att det är fullbokat när jag t ex skall åka hem från Gotland. Då är det bara att vänta och ta nästa färja.
Nu kan det ju dröja innan det kommer någon ny rymdfärja till månen. Men de får väl roa sig bäst de kan.
De skulle ju t ex kunna dansa tango eftersom de är precis så många som behövs för det. Att dra en vals kan man dock göra själv. Och de har de säkert gjort någon gång också.

Ja sådant tänker jag på, på min lunchrast. Säg att du också gör det. Snälla...!

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Svåger Råger

Jag tror att min namne bara får värdecheckar på chokladbiten Mars och kanske även på Moonboots från DinSko... Jag tror dock inte att han får någon kontantersättning från VISA p.g.a. förkortad semester utan han kanske får en liten övertidsersättning från NASA.

2009-08-29 @ 17:31:23
Postat av: Agneta

SvågerRåger:Och kanske lite rabatt på satelit-tv. För det är väl det han skall göra, lägga en kabel i rymden så att vi kan se även japanska och arabiska program i Sverige?

2009-09-02 @ 19:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0